مدیر جهاد کشاورزی بوکان خبرداد:

افزایش ۱۴۶ درصدی سطح زیر کشت کلزا در بوکان

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان، نسبت به سال زراعی گذشته، ۱۴۶ درصد افزایش یافته است.

اسکندر عبدی مدیر جهاد کشاورزی بوکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: در سال زراعی جاری (۹۸-۹۷) سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان، به ۱ هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است و این در حالی است که این میزان در سال زراعی گذشته ۵۲٨ هکتار بوده و این مقدار، افزایش ۱۴۶ درصدی سطح زیر کشت این محصول در بوکان را نشان می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه بوکان از نظر تولید کلزا رتبه سوم استان را دارا می‌باشد، افزود: در سال زراعی گذشته (۹۷-۹٦)، ۱ هزار و ۵۲۷ تن کلزار از مزارع این شهرستان برداشت شده و از طرف دولت خریداری گردید، همچنین پیش بینی می‌شود میزان برداشت این محصول در سال زراعی جاری به ۳ هزار و ۷۰۰ تن برسد.

عبدی با بیان اینکه کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل کم آب بر بودن و نیار مبرم کشور به تولید روغن و همچنین خود کفایی در این زمینه، از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و احیای ذخایر آبی و همچنین کمک به پایداری تولیدات کشاورزی، جهاد کشاورزی این شهرستان در تلاش است تا میزان تولید کلزا به عنوان محصول جایگزین چغندر قند، را افزایش دهد.

شهرستان بوکان با داشتن بیش از ۱۱۰ هکتار زمین زراعی، یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی آذربایجان غربی است و به انبار غله استان شهرت دارد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/
 

افزایش برداشت کلزا در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.