ترجمه ۵ جلدی کتاب شریف اصول کافی به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان ظهر امروز با پیام آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور با حضور اساتید و پژوهشگران حوزوی در سالن جلسات شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم، محقق و مفسر قرآن کریم گفت: با ترجمه و ترویج کتاب شریف اصول کافی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع شیعی آشنایی و درک بهتری نسبت به معارف اهل‌بیت(ع) در سطح جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به وثاقت و اعتبار کم‌نظیر کتاب اصول کافی اشاره کرد:در طول تحقیقات و ترجمه صرفاً یک روایت شائبه دار استخراج‌شده که آن نیز توسط خطاط‌های نخستین وارد اصل کتاب شده و مرحوم کلینی در وارد ساختن آن نقشی نداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان اضافه کرد:برای حفظ اصل امانت‌داری در ترجمه این کتاب شریف احادیثی که احتمال دروغ و جعلی بودن آن‌ها روشن مشخص بوده مورد ترجمه واقع نشده و صرفاً به آوردن اصل حدیث طبق باب بندی نخستین بسنده شده است.

انصاریان تأکید کرد: امید می‌رود تمام شیعیان و مردم برای یک‌بار تمام اصول کافی را مطالعه کنند چراکه تا زمانی که این کتاب را به‌درستی مطالعه نکنند نمی‌توانند به عمق اندیشه‌های والای شیعی پی ببرند.

انتهای پیام/ح

ترجمه ۵ جلدی کتاب شریف اصول کافی در قم رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار