عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در شهر انسان محور کسی به آهن و فولاد افتخار نمی‌کند، گفت: افتخار شیراز به گردشگری است نه برج سنگی و پل بتنی.

افتخار شیراز به گردشگری است نه برج سنگی و پل بتنیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  قاسم مقیمی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در جمع خبرنگاران، گفت: شهری که باغ‌های قصردشت، ارم، عفیف‌آباد و جهان نما و مجموعه‌هایی نظیر حافظیه و سعدیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دروازه قرآن و دیگر دیدنی‌ها را دارد، خودرو محور نیست.

وی افزود: شهرداری و شورای شهری که هر ساعت هزاران خودرو در خیابان‌ها و نقاط مختلف آن در تردد و مدام به دنبال توسعه معابر سواره است، نمی‌تواند انسان‌محوری را تیتر کند.

مقیمی ادامه داد: با دیدن این نمایشگاه و این همه داشته‌های فرهنگی و ادبی و گردشگری چیزی جز حسرت برای مدیران باقی نمی‌ماند، حسرت اینکه چرا از این همه دارایی استفاده مفیدی به نفع شهر و شهروندان نشده و نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ادامه داد: اگرچه باید قدردان اداره کل میراث فرهنگی فارس، سازمان همیاری‌های شهرداری و نمایشگاه‌های بین المللی فارس بود که در این شرایط اقتصادی همچنان به امر گردشگری اهتمام دارند، اما سایر متولیان کجا هستند و مگر سایر ادارات و نهاد‌ها و ارگان‌ها مسئولیتی در قبال این امر ندارند؟

مقیمی گفت: شهری که به میهمان نوازی شهره عام و خاص بوده امروز در حال تبدیل شدن به شهر کینه تنفر و دروغ و ریا است.

وی ادامه داد: در پایتخت گردشگری ایران مردم کمتر به مسئولیت اجتماعی خود واقفند و نتیجه آن ترافیک طاقت فرسا، آلودگی هوا، نزاع‌های خیابانی است.

این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: شیراز پایگاه سلامت است و شهری که ادعای گردشگری سلامت دارد لازمه‌ی آن پایین بودن آمار انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و هپاتیت و اچ آی وی و سرطان است و جا دارد در این زمینه هم مردم و هم مسوولان به وظیفه خود عمل کنند.
انتهای پیام/م

شیراز پایگاه سلامت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار