طرح ویژه نظارتی شب یلدا به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها از امروز شنبه ۲۴ تا ۳۰ آذر ماه در مازندران آغاز شد.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از اجرای طرح ویژه شب یلدا در مازندران خبرداد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن ایام پایانی فصل پاییز و نزدیک شدن به شب یلدا و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها طرح ویژه شب یلدا با هدف برخورد با متخلفان برگزار می‌شود.

 وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید میوه، آجیل و خشکبار از سوی مصرف کنندگان این طرح با هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه در استان اجرایی می‌شود و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

ملکی گفت: در این طرح روسای شعب به همراه بازرسان مربوطه از میادین میوه وتره بار، مراکز خرید، واحد‌های عرضه کننده آجیل و خشکبار بازرسی می‌کنند و متخلفان در صورت اثبات تخلف به مجازات نقدی و دیگر مجازات‌های مقرر در قانون محکوم خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با بیان اینکه این طرح از امروز ۲۴ تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: ۱۳ هزار و ۳۷۰ فقره پرونده ۸ ماه امسال مختومه شد و متخلفان به مبلغ ۴۳۳ میلیارد و ۶۷۴ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۸۹ ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: درج نکردن قیمت با ۴ هزار و ۴۶۳ فقره، گرانفروشی با ۳ هزار و ۸۲۸ فقره و عدم ارایه فاکتور خرید با هزار و ۳۲۵ فقره، عدم صدور فاکتور ۸۸۳ فقره و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۵۶۹ فقره بیشترین تخلف در ۸ ماه امسال مازندران بود.

ملکی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحد‌های صنفی مراتب را به سامانه ۱۳۵ و ادارات تعزیرات حکومتی شهرستان‌های تابعه و یا با سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/ م

طرحی برای نظارت بر بازار شب یلدا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.