مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان فردوس از جمع آوری ۱۵۹ میلیون تومان زکان مستحبی و واجب در این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حلوانی، مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان فردوس صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان فردوس گفت: ۳۱ عامل زکات و ۲۰ شورای زکات روستایی در شهرستان داریم که در امر جمع آوری زکات فعالیت می‌کنند.


وی تعهد سال گذشته زکات فردوس را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از این مبلغ ۱۸۷ میلیون تومان وصول شد و امسال نیز با توجه به تعهد ۲۲۰ میلیون تومانی شهرستان تا کنون۱۵۹ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی وصول شده است.


مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان فردوس بیشترین پرداخت زکات را مربوط به روستای عشایری چاهنو دانست و گفت: امسال شاهد افزایش پرداخت زکات مستحبی توسط کشاورزان بودیم.


امام جمعه فردوس هم در این جلسه راه حل مشکلات جامعه را پرداخت زکات برشمرد و افزود: اگر در جامعه اسلامی زکات بدرستی پرداخت شود دیگر شاهد فقر نخواهیم بود.


حجت الاسلام محمد رضا بابایی گفت: خشکسالی‌های اخیر کشت گندم و جو را در استان و منطقه به حداقل رسانده، ولی راه برای وصول زکات مستحبی باز است و مودیان و عاملین زکات باید با ترویج زکات مستحبی در این امر خیر مشارکت کنند.
انتهای پیام/ب


۱۶۰ میلیون تومان زکات در فردوس جمع آوری شد

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.