یک پزشک عمومی به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «سردرد» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد، شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سید محمد صادق غفوری پزشک عمومی به  سوالات شما در زمینه «سردرد» پاسخ داده است.

سوال: رفلاکس دارم و بعد از ترش کردن سردرد می‌گیرد، چندماه پیش که سرم روی بالشت بود احساس صدا در قسمت چپ سرم کردم، انگارپرده مغزم جابجا شد، بعضی اوقات احساس می‌کنم پلک‌هایم قفل می‌شود، علت آن چیست؟

جواب: ریفلاکس یا بازگشت اسید معده می تواند یکی از علل تشدید سردردهای میگرنی باشد. کنترل ریفلاکس تا حدی زیاد بروز این علائم را کم می کند.

سوال: سردرد شدیدی داشتم، پزشک گفت فشار خون بالای دارم، پس از انجام آزمایش گفتند کلیه‌هایت پروتئین دفع می‌کند، علت آن چیست؟

جواب: سردرد عللی مختلف دارد که با انجام آزمایش می‌توان علت را دقیق تشخیص داد.

سینوزیت به چه علت بروز می‌کند؟

سوال: چند ماه است وقتی سرما به سرم می‌خورد، قسمت چپ سر، گوش چپ و پشت سرم درد می‌گیرد، پزشکان می‌گویند سینوزیت است، با هر سرمای کوچک سردرد می‌گیرد، علت آن چیست؟

جواب: سینوس‌ها حفراتی در جمجمه هستند که با هوا پر شده‌اند. زمانی که این حفرات از ترشحات پر شده و تخلیه با مشکل مواجه شود، التهاب رخ می‌دهد که به آن سینوزیت می گویند. مواردی نظیر سرما و مصرف مواد تحریک کننده موجب عود علائم نظیر سردرد می‌شود.

سوال: مردی 35 ساله هستم، تقریبا 10 سال است که سردرد دارم، گاهی حالم بهم می‌خورد و گاهی پیشانیم درد دارد، گاهی همه سرم، گاهی حس می‌کنم، مغزم درد دارد. گاهی هم چند روز هیچ سردردی ندارم اما بیشتر اوقات سر درد دارم حتی اگر کمی بیشتر هم بخوابم هم سرم درد می‌گیرد، اگر علاجی دارد کمکم کنید، باور کنید حتی پولی ویزیت دکتر هم ندارم؟

جواب: باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا بتواند با انجام معاینات دقیق علت را تشخیص دهد.

سوال: گاهی اوقات وسط سرم درد می‌کند، علت آن چیست؟ 

جواب: باید آزمایش انجام دهید، سردرد علت‌های مختلفی دارد که باید با آزمایش دقیق علت را بررسی کرد.

سوال: سرم از ناحیه پشت به طرف چپ درد می‌کند، علت بی‌خوابی چیست؟ 

جواب: باید آزمایش انجام دهید، سردرد علت‌های مختلفی دارد که باید با آزمایش دقیق علت را بررسی کرد.

سوال: سردرد شدید در ناحیه سمت چپ سرم داشتم، یکباره این درد به ناحیه چشم سمت چپم زد، کمی تاری دید داشتم که تاحدی درمان شد، الان کمی دید چشمم خوب شده است  اما وقتی فشار عصبی وارد می‌شود تاری دیدم برمی‌گردد، آیا ممکن است MS  داشته باشم؟

جواب: باید از نزدیک مورد آزمایش و معاینات قرار گیرید تا بتوان دقیق علت آن را مشخص کرد، به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سوال: در حالت عادی سر درد ندارم، وقتی می‌خوابم باید حتما کلاه روی سرم بگذارم، در غیر این‌صورت سرم سرد شده و درد می‌کند، در حالت کلی هنگام استراحت باید سرم کلاه بگذارم، وقتی هم درد می‌کند، زمانی که آن را گرم می‌کنم درد آن کم می‌شود، علت آن چیست؟

جواب: مشکل از مغز و اعصاب است و باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات دقیق بتوان علت را مشخص کرد.

علت سردردهای میگرنی چیست؟

سوال: چندین سال است زمانی که سردرد شدید می‌گیرم چند روز طول می‌کشد، تقریبا 24 ساعت شبانه روز ادامه دارد فقط وقتی که خواب هستم سردرد ندارم، به محض بیدار شدن دوباره شروع می‌شود،کم خونی دارم تقریبا تمام سرم درد می‌گیرد، مدتی است که پشت سرم بیشتر درد می‌کند، مشکل گردن دارم اما از زمانی که فیزیوتراپی انجام داده‌ام گردنم بهتر شده است اما تاثیری در بهبودی سرم نداشته است، علت آن چیست؟

جواب: باید آزمایش دهید تا به کمک آن بتوان علت را تشخیص داد، به متخصص مغز و اعصاب  مراجعه کنید.

سوال: یک هفته است بالای سرم درد می‌کند، به صورت ثابت فقط هنگام خواب سردرد قطع می‌شود، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب سردرد شروع می‌شود، علت آن چیست؟

جواب: باید آزمایش دهید تا به کمک آن بتوان علت را تشخیص داد، به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سوال: گاهی بعد از غذا خوردن سرم درد می‌گیرد، بیشتر در قسمت پشت کاسه چشم و دو طرف کنار ابرو است، بعضی مواقع هم می‌شود که پشت سرم در ناحیه گردن درد می‌گیرد، علت آن چیست؟

جواب: گاهی سردردهای میگرنی با شرایطی نظیر غذاخورن و بخصوص مصرف ترشی و فلفل، مواحهه با سرما تشدید شده و خود را به‌صورت سردرد نشان می دهد.

انتهای پیام/

درمان میگرن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من مدتی است میگرن دارم دکتر قرص متورال به من تجویز کرده مدتی خوب بودم اما حالا سردردم زیاد شده آیا خوردن این قرص چاره سازه.
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۱۸:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ۱۰ ماه هست که سردرد دارم بعضی وقتا سردردم میره پشت سر سمت راست یا چپ به همراه درد گوش. ازمایش گوش هم رفتم که گوشام سالم بودن .بعضی وقتا جلوی سر و همینطور هر روز سردرد دارم بعضی اوقات هم حس میکنم یه چیزی به سرم گیر کرده میترسم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۶:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من سرم دوماهه خیلی درد میکنه.همش حس میکنم چیزایی ریزی تو سرم حرکت میکنند.خیلی حس بدی دارم و از رفتن به دکتر وحشت دارم.این سردرد از زمانی شروع شد که تتو ابرو انجام دادم.چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
مال بی اشتهایی چرا جواب ندادین
خیلی بدین
Iran (Islamic Republic of)
001
۲۳:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
همش که گفته ازمایش
خب اینو که خودمونم میدونیم:|||||||||||||
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
این جواب ها که همه رفت به سمت آزمایشات و دکتر اینو که می دونستم باید بریم دکتر که قطعاً یکسری آزمایشاتی هم ارایه میدیم
مشکل اینکه بعد از آزمایشات هم اکثر دکترها بیماری را تشخیص نمی دهند در این صورت باید چه کرد؟
آخرین اخبار