یک مقام مسئول گفت: اگرچه اختصاص ارز به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تنها ۲۵۰ میلیون دلار بوده، اما در تولید محصولات اساسی بسیار تاثیرگذار است.

نیاز ارزی حوزه مکانیزاسیون ۲۵۰ میلیون دلار است/سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در پنج سال اخیرکامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه حوزه ماشین های کشاورزی از کمترین نوسان قیمتی برخوردار است، اظهار کرد: طی ۵ سال اخیر، دولت به سبب حمایت از صنعت مکانیزاسیون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات مورد نیاز در داخل تامین می شود، افزود: با توجه به آنکه تنها‌ ۱۰ درصد نیازها از خارج تامین می شود، بنابراین خوداتکایی نسبی در این زمینه ایجاد شده است.
 
عباسی ادامه داد: با توجه به آنکه بخشی از تولیدات داخل نیازمند ارز است، از این رو به وزارت صمت پیشنهاد دادیم تا با اختصاص ارز دولتی به اجزا و قطعات مورد نیاز مدیریت بهتری در قیمت کالاهای تولید داخل صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: رشد ۵۰۰ درصدی مکانیزاسیون در حوزه برنج/ تحریم‌ها تأثیری بر صنعت ماشین‌آلات کشاورزی ندارد


این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ماشین های تولید داخل تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: همچنین ماشین های زراعت، شیردوش و دام، طیور و آبزیان ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است که این امر نشان می دهد بخش ماشین های کشاورزی کمترین نوسان را نسبت به دیگر بخش ها داشته است.
 
وی مجموع نیاز ارزی حوزه مکانیزاسیون را ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: اگرچه اختصاص ارز به بخش مکانیزاسیون کشاورزی بسیار ناچیز است، اما در تولید محصولات اساسی بسیار تاثیرگذار است.
 
عباسی در پایان تصریح کرد: بنابه درخواست وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۱۶ مرداد سال جاری در مصوبه هیات دولت، اختصاص ارز دولتی به تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی به عنوان یکی از نهاده های مهم اثر گذار اختصاص یافت.
 
انتهای پیام/

افزایش جزئی قیمت ماشین آلات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار