مدیر کل پست خراسان جنوبی گفت:مرسوله‌های وارداتی به خراسان جنوبی ۱۵ برابر بیشتر از مرسوله‌های صادراتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛الهامی مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: مرسوله های وارداتی به خراسان جنوبی 15 برابر بیشتر از مرسوله های صادراتی است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 21 مرسوله پستی خریدهای اینترنتی از استان خارج و 31 هزار و 810 مرسوله فروش خریدهای اینترنتی به استان وارد شده است.

الهامی با بیان اینکه اگر چه امسال شاهد افزایش 44 درصدی صادرات استان در حوزه خرید و فروش های اینترنتی بوده ایم، گفت: تولید کنندگان، مدیران و کارشناسان باید نسبت به رونق بیشتر کسب و کارهای اینترنتی با توجه به کاهش در زمان و هزینه ها توجه کنند.

مدیر کل پست خراسان جنوبی نرم افزار، سی دی، پوشاک و کودهای شیمیایی دست ساز را از مهمترین محصولات پستی اینترنتی اعلام کرد و افزود: کمتر از ده درصد محصولات بومی استان چون زرشک، زعفران و عناب از جمله مرسوله های صادره از خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در حوزه فروش تولیدات کشاورزی همچنان سنتی عمل می شود، گفت: تولیدکنندگان باید با راه اندازی فروشگاههای اینترنتی محصولات بومی خود را مستقیم به دست مصرف کننده برسانند. 

الهامی لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات وسایل الکترونیکی، موبایل و لوازم جانبی آن، پوشاک، کیف و کفش را از جمله مرسوله های وارده شده به استان عنوان کرد و افزود:یک ماه آینده تولیدکنندگان و کشاورزان می توانند از سامانه اینترنتی www.postsam (سرویس های امانت مخفف) استفاده کنند. 

مدیر کل پست خراسان جنوبی همچنین از رایگان شدن حق اشتراک برای راه اندازی فروشگاه و غرفه فروش محصول در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: امسال برای حمایت بیشتر تولیدکنندگان استان مبلغ 75 هزار تومان حق اشتراک حذف شده است.

وی بیان کرد:در خراسان جنوبی 33 فروشگاه اینترنتی وجود دارد که 12 فروشگاه فعال و مابقی غیر فعال است. 

انتهای پیام/غ

وجود 33 فروشگاه اینترنتی در خراسان جنوبی

برچسب ها: صادرات ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.