مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش محصولات زراعی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن مهدوی با بیان کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، طی شش سال گذشته و به دلیل خشکسالی، از ۱۴۱ هزار و ۱۷۳ هکتار به ۱۳۰ هزار و ۳۴۵ هکتار گفت: در این مدت، محصولات زراعی استان از ۸۸۹ هزار تن به ۹۲۴ هزار تن افزایش یافت.

وی، تدوین الگوی کشت مناسب و بکارگیری تکنیک‌های مقابله با خشکسالی از جمله تغییر ارقام زراعی از دیررس به متوسط رس، تغذیه بهینه گیاهی و افزایش ماده آلی خاک را از اقدامات مؤثر در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی بیان کرد.

مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین اجرای آبیاری میکرو، سالانه در ۹۰۰ هکتار از مزارع محصولات جالیزی و سبزی و صیفی استان، باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی ۴۵ درصدی مصرف آب شد.

مهدوی با بیان توسعه کشت نشایی محصولات زراعی در ۸۵۰ هکتار از اراضی مستعد استان ادامه داد: کاهش میزان مصرف بذر، کود و سم، زودرس شدن محصول، افزایش عملکرد و صرفه جویی در مصرف آب از مزایای این کشت است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از چهار هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو آبی و دیم و دو هزار و ۸۰۰ تن سیب زمینی بذری در این استان تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/خ

تولید ۹۲۴ هزار تن محصول زراعی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار