مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: راهداری در استان فارس آماده خدمت‌رسانی در طرح زمستانی است.

اجرای طرح راهداری زمستانی در محور‌های فارسعلیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در اجرای طرح راهداری زمستانی، ۱۳۵ گشت سیار در هزار و ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۰۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۴۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۶۱۷ کیلومتر راه روستایی استان فارس فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۹۰۰ راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی خبر داد و افزود: ۷۶ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار فصلی در محور‌های مواصلاتی فارس آمادگی کامل را دارند.

سیاهپور ادامه داد: با آغاز زمستان و شروع بارش برف و باران، وظیفه راهداران چند برابر می‌شود و با حضور شبانه روزی در جاده‌ها برای ترددی روان و ایمن به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: در این طرح رانندگان ۵۵۰ دستگاه انواع خودرو‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین با این اداره کل همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۷۰ نقطه دارای تصادف و پرتصادف در استان فارس شناسایی شده که ۱۲۱ نقطه پرتصادف و مابقی دارای تصادف هستند و ۳۵ درصد این نقاط در راه‌های روستایی و فرعی و ۶۵ درصد در راه‌های اصلی و بزرگراهی واقع شده است.

سیاهپور با بیان اینکه تاکنون ۲۳ نقطه کاملا رفع خطر شده است، گفت: ۱۹ نقطه با اعتبارات استانی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۷۰ درصد، ۲۰ نقطه با امکانات راهداری با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰ درصد در حال برطرف شدن است و طراحی ۴۰ نقطه نیز انجام شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: مسافران می‌توانند برای اطلاع از طول مسیر، وضعیت جوی مسیر و ترافیک مسیر با سامانه گویای ۱۴۱ یا شماره تماس‌های ۳۲۳۱۷۶۳۱ و ۳۲۳۱۸۴۶۷ در تماس باشند و یا از طریق ساست www.۱۴۱.ir از وضعیت مسیر با خبر شوند.

طرح زمستانی راهداری از آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/م

آمادگی ۹۰۰ اکیپ راهداری در فارس برای راهداری زمستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.