معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمدگفت:500 هکتار از باغات کهگیلویه وبویراحمد به بیماری شانکرباکتریایی مرکبات مبتلا شدند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمددرگفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ، گفت : 14 نهالستان مجاز در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این نهالستانها سالانه حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نهال شناسنامه دار و سالم تولید می شود .

شهرام عسکری به شیوع بیماری شانکرباکتریایی در باغات مرکبات استان هم اشاره کرد و افزود : این بیماری در 500 هکتار از باغات استان مشاهده شده که با شناسایی به موقع این بیماری ، با توزیع سموم مناسب و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای باغداران توانسته ایم آن را کنترل کنیم .

وی به دیگر بیماری های مرکبات در استان اشاره کرد و گفت : یکی دیگر از این بیماری های ، مگس میوه ای مدیترانه ای از دیگر بیماری های مرکبات در استان است که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در تولید و توزیع نهال صورت گرفته است که خوشبختانه این بیماری های در حال کنترل هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به کشاورزان توصیه کردکه برای جلوگیری از انتقال این بیماری به باغات استان از نهالستانهای مجاز ، نهال های مورد نیاز خود را تهیه کنند .

انتهای پیام/د

2 میلیون و 500 هزار اصله نهال شناسنامه دار و سالم تولید می شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.