مقامات آمریکا اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود رئیس‌جمهور این کشور روز سه‌شنبه فرمان اجرایی ایجاد یک فرماندهی فضایی را امضا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات آمریکا اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به زودی فرمان اجرایی ایجاد یک فرماندهی فضایی را امضا کند که توسعه و سازماندهی هرچه بهتر عملیات‌های گسترده نظامی ارتش این کشور را در فضا به دنبال خواهد داشت.

این مقامات گفتند احتمالا دونالد ترامپ این حکم را بامداد سه‌شنبه امضاء خواهد کرد و مایک پنس، معاون وی، روز سه‌شنبه در مرکز فضایی کِنِدی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا خبر آن را اعلام خواهد کرد.

این دستور ترامپ جدا از هدف وی برای ایجاد یک «نیروی فضایی» به عنوان شاخه مستقل نیرو‌های مسلح آمریکاست، اما گامی در همین مسیر قلمداد می‌شود. این اقدام آغازگر فرایندی طولانی و پیچیده خواهد بود که وزارت دفاع را ملزم به قرار دادن واحد‌ها و آژانس‌های فضایی مختلف ارتش در قالب یک نهاد هماهنگ و مستقل خواهد کرد.

فرماندهی فضایی کنونی نیروی هوایی آمریکا رکن اصلی این نهاد مشترک جدید خواهد بود و مقامات آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند این فرمان اجرایی تا پایان سال امضا خواهد شد، اما احتمال اینکه بامداد سه‌شنبه نیز امضا شود وجود دارد.

امضا این فرمان اجرایی در عمل ایجاد مجدد فرماندهی فضایی آمریکا را به دنبال خواهد داشت که از سال 1985 تا سال 2000 فعال بود، اما به دنبال حملات تروریستی یازده سپتامبر منحل شد تا امکان تشکیل فرماندهی شمالی آمریکا با هدف تمرکز بر تامین امنیت این کشور فراهم شود.

ارتش آمریکا ده‌ها سال است که برای سازماندهی مجدد و پیشرفت تکنولوژیکی این کشور در فضا تلاش می‌کند.

هدف اصلی آمریکا از چنین اقدامی دستیابی به راه‌های کارآمدتر به منظور محافظت از منافع این کشور در فضا به ویژه ماهواره‌های این کشور است که نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی آمریکا به آن‌ها برای جهت یابی، ارتباطات و شناسایی نیاز دارند و این مسئله آن‌ها را به اهداف نظامی مستعد تبدیل کرده است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال مدعی شدند روسیه و چین به دنبال تسلیحات ضدماهواره‌ای مخرب و غیرمخرب برای استفاده از آن‌ها در جنگی در آینده هستند و نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره حملات سایبری وجود دارد که احتمال می‌رود فن‌آوری ماهواره‌ای را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
این ترامپ خودشو کشته با این ارتش فضاییش
خودش تو فضا سیر میکنه
آخرین اخبار