سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفتگوهای مستقیم میان نمایندگان طالبان و آمریکا در امارات را تایید و از برگزاری آن استقبال کرد.

وزارت خارجه پاکستان: پاکستان متعهد به برقراری صلح در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد فیصل»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفتگوهای مستقیم میان نمایندگان طالبان و آمریکا در امارات را تایید و از برگزاری آن استقبال کرد.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود گفته است: همراه با جامعه جهانی، پاکستان نیز به برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان متعهد است. مذاکرات در امارات متحده عربی ادامه دارد و امیدواریم این مذاکرات به خونریزی و جنگ در افغانستان پایان دهد و صلح را به همراه آورد.

روز گذشته نشستی پنج جانبه میان نمایندگان آمریکا، طالبان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان در ابوظبی برگزار شد که انتقادهای زیادی را به دلیل عدم حضور نمایندگان افغانستان در این نشست به همراه داشت.

با این حال، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که رئیس هیات مذاکره کننده صلح با طالبان در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی با نمایندگان طالبان دیدار می کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار