نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از ساخت بیمارستان ۸۱ تختخوابی خیرساز در منطقه سرپل ذهاب خبر داد.

ساخت بیمارستان ۸۱ تخت‌خوابی خیرساز در منطقه سر پل ذهابطیب قدیمی نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با وجود شروع فصل سرما و بارندگی مناسب ارزیابی شده است و همه مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های سلامت در حال خدمات رسانی بهداشتی درمانی بدون هیچگونه مشکلی به مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و به خصوص شهر سر پل ذهاب هستند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به پیگیری های انجام شده کار مقاوم سازی  بیمارستان سر پل ذهاب که در زلزله سال گذشته دچار آسیب شده بود، به پایان رسید و اکنون مردم می‌توانند از خدمات بهداشتی درمانی این بیمارستان بهره بگیرند.

قدیمی با اشاره به اینکه خیرین حوزه سلامت یک بیمارستان 50 تخت‌خوابی را در شهر سرپل ذهاب در حال ساخت دارند، گفت:  با تغییر نقشه این بیمارستان با موافقت مجمع خیرین حوزه سلامت تعداد تخت‌ها به 81 تخت  افزایش پیدا کرد البته ساخت این بیمارستان در مرحله ستون‌گذاری بوده و با سرعت خیلی خوبی همه اقدامات لازم در حال انجام است.

بهره برداری 30 خانه بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه

نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد: بر اثر وقوع زلزله ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در خانه‌های بهداشت در کانکس‌هایی به صورت موقت به مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارائه می‌شد که امروزه از میان 45 خانه بهداشتی سطح استان کار ساخت 30 خانه بهداشت به پایان رسیده است و خدمات حوزه سلامت از کانکس‌ها به مکان‌های دائمی منتقل شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار ساخت 15 خانه بهداشت دیگر تا پایان امسال به پایان می‌رسد و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به این مکان منتقل می‌شود.

شیوع  بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشتیم

قدیمی ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و شهر سرپل ذهاب خدمات بهداشتی و آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود و خوشبختانه شیوع بیماری‌های واگیر تا به امروز در این مناطق نداشته‌ایم و عارضه‌هایی مثل آنفولانزا یا سرماخوردگی با شروع زمستان یک مسئله عادی  است که در همه‌جای کشور ممکن است شیوع پیدا کند.

نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه یادآوری کرد: شرایط مردم منطقه زلزله زده کرمانشاه از نظر اسکان و رسیدگی بهداشتی، درمانی نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است و  همه فعالیت‌ها به طور عادی در این مناطق انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.