بازی Knack ۲ یک عنوان اکشن ماجرایی با المان‌های اجرایی و پازلی است که توسط SIE Japan Studio ساخته شده است.

معرفی و بررسی یک بازی سرگرم کننده به نام؛  knack ۲ +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی های متعددی را می توان یافت که بصورت سریالی عرضه می شود و کمپانی عرضه کننده آن پس از آن که یک بازی را ارائه داد رویاهای بعدی خود را در قالب یک بازی دیگر ارائه می دهد و به همین منوال پیش می رود. در میان این بازی ها، بازی Knack ۲ یک عنوان اکشن ماجرایی با المان‌های پلتفرمر و پازلی است که توسط SIE Japan Studio ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment در تاریخ ۵ سپتامبر سال ۲۰۱۷ به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر شده است.

معرفی بازی Knack ۲ 

بازی Knack ۲ ،  دنباله و نسخه دومی بود بر عنوان Knack که در سال ۲۰۱۳ آن هم به طور انحصاری و به صورت یک لانچ تایتل برای پلی استیشن ۴ منتشر شده بود. در واقع باید گفت؛ این فرنچایز یک شروع متوسط و بهتر است بگوییم ضعیف داشت و زمانی که بازی اول سری در سال ۲۰۱۳ منتشر گردید امتیاز متای ۵۴ که برای یک بازی انحصاری لانچ تایتل پلی استیشن ۴ ناامید کننده بود را کسب کرد. بارزترین خصوصیت عنوان Knack ۲ به مانند نسخه اول سرگرم کننده بودن آن است که البته در این نسخه بسیار بسیار بیشتر و با کیفیت‌تر شده است و از آن مهم‌تر تکیه بر قابلیت کو اپ بسیار جذاب و هیجان انگیز است که در بازی اول وجود نداشت و اتفاقا همین قابلیت کواپ بازخورد‌های Knack ۲ را بسیار مثبت‌تر کرد و امتیازات آن را بالاتر برد تا جایی که امتیاز متای این بازی با ۷۳ نقد به حدود ۷۰ رسیده است که نشانگر یک عنوان خوب و جذاب است و وقتی نقد‌های آن را مطالعه می‌کنیم مشاهده می‌شود که همگی از این بازی به عنوان یک بازی جذاب و هیجان انگیز و از همه مهم تر"سرگرم کننده" یاد کرده‌اند که قابلیت کواپ آن بسیار جذاب است و بسیاری از ایرادات نسخه اول را رفع نموده است.

معرفی و بررسی یک بازی سرگرم کننده به نام؛  knack ۲ +تصاویر

برای عنوانی که ۱۵ بخش داشته و بالای ۱۰ ساعت گیم‌پلی را ارائه می‌دهد، ایجاد تنوع در محیط‌ها و مراحل می‌تواند کار سختی باشد، اما Knack ۲ تقریبا از پس آن بر آمده است. محیط شهری و روستایی، بیابان و جنگل، مناطق بسته مانند موزه و آزمایشگاه و همینطور روی عضلات ربات‌های غول‌پیکر؛ که با ترتیبی منطقی در مراحل بازی پراکنده شده است، تنوعی مناسب را ایجاد کرده که کمی از شدت تکراری بودن مبارزات می‌کاهد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت؛ Knack ۲ همان چیزی است که نسخه‌ی اول از رسیدن به آن عاجز بود.


بیشتر بخوانید:  بررسی بازی هیتمن ۲؛ جاسوس مخفی به تمام معنا


یک عنوان سرگرم‌کننده و قابل‌دسترس برای تجربه‌ای همراه با دوستان و خانواده که به‌صورت روان اجرا شده و جلوی شما را برای خوش گذراندن در دنیای کلیشه‌ای خود نمی‌گیرد. حالا وقتی اسم Knack را می‌شنوم، کرش‌ها، افت فریم‌ها و بی‌نظمی‌های نسخه‌ی اول برایم تداعی نمی‌شود بلکه تجربه‌ای خوش و پرنشاط را به یاد می‌آوریم که به دیالوگ‌های جدیِ آن پوزخند زده‌ و برای جک‌های بی‌مزه‌اش سر تکان می‌دهیم. Knack ۲ توانست خرابکاری‌های Knack را از ذهن گیمر‌ها پاک کرده و ما را به آینده‌ای روشن‌تر برای این سری امیدوار کند.

معرفی و بررسی یک بازی سرگرم کننده به نام؛  knack ۲ +تصاویر

یکی از بهترین موارد در بازی Knack ۲ قرار دادن ۴ درجه سختی در اختیار گیمر است و درجات سختی بالای بازی کاملا می‌تواند طرفداران هاردکور را نیز به چالش بکشد و برای آن‌ها جذابیت داشته باشد. درجات سختی آسان و نرمال بیشتر برای طرفداران با سن کمتر و کم تجربه‌تر مناسب است تا بتوانند حتی مبارزات سخت را هم تقریبا بدون مشکل از پیش روی بردارند. البته باید اشاره کرد که در یک بخش در اواسط بازی، درجه سختی ناخودآگاه بالا می‌رود، زیرا که دشمنان قوی‌تر به استقبال شما می‌آیند در حالی که Knack هنوز آن قدر قوی نشده است و برخی حرکات و فنون قدرتمند خود را هنوز در اختیار ندارد که البته این بخش هم در درجات سختی آسان و نرمال برای گیمر آزار دهنده و اعصاب خردکن نمی‌شود.

این موضوع در مبارزه با باس‌های غول پیکر و قدرتمند بسیار به درد کاربران می‌خورد تا در ابتدای مبارزه با باس که هنوز الگوی حملات آن را نشناخته است کلی از خط سلامتی خود را از دست ندهد و بتواند با مقاومت کردن و یادگیری الگوی حملات باس و فرار کردن به موقع به منظور پر شدن خط سلامتی، باس‌ها را شکست دهد.

معرفی و بررسی یک بازی سرگرم کننده به نام؛  knack ۲ +تصاویر

زمان‌هایی در بازی که Knack در بزرگترین سایز خود است و تبدیل به یک غول عظیم الجثه شده و همه دشمنان را سر راه خود له می‌کند بی نهایت لذت‌بخش است. خوشبختانه سازندگان بازی موفق شده اند تا بالانس بسیار خوبی را بین این لحظاتی که بازیکن احساس قدرت بسیار زیاد می‌کند، با مبارزات چالش برانگیز و حل پازل‌های بازی برقرار کنند و در بازی به اندازه کافی زمان‌هایی که کنترل Knack غول پیکر را برعهده بگیرید وجود دارند تا شما را سیراب کنند.

زمانی که بازی را به پایان برسانید می‌توانید بازگردید و مراحل مختلف را این بار با درجات سختی دیگر امتحان کنید و دوباره آن‌ها را تجربه نمایید. همچنین می‌توانید بازی را مجددا از ابتدا با تمام قدرت‌ها و ارتقا‌ءهایی که در بار اول به دست آورده اید آغاز نمایید که بسیار لذتبخش و جذاب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: knack ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار