اردکانیان گفت: حدود ۴۰ پروژه آب شیرین‌کن‌ در کشور فعال است و سیاست این وزارتخانه استفاده از آب دریا برای تهیه آب شرب است.

استفاده از آب دریا برای تأمین آب شرب/ پس از تحقیق معاونت علمی رئیس جمهور درباره آب‌های ژرف تصمیم می‌گیریمبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه دومین کنفرانس دو سالانه اقتصاد آب که در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد وزارت نیرو در بحث آب شیرین‌کن‌ها اظهار کرد: حدود ۴۰ پروژه آب شیرین‌کن‌ در کشور فعال است و تعدای هم در استان‌های شمالی و جنوبی در دست اجراست و سیاست این وزارتخانه استفاده از آب دریا برای تهیه آب شرب است.

وی با اشاره به سهم وزارت نیرو از بودجه سال ۹۸ بیان کرد: بودجه سال ۹۸ بخشی از منابع این وزارتخانه است و وزارت نیرو با درآمد‌های حاصله از محل دریافت هزینه آب و برق، می‌تواند منابع مالی جمع آوری کند.

وزیر نیرو افزود: در خصوص پروژه‌های آب‌ ژرف، وزارت نیرو همکاری مناسبی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دارد به‌طوری که  در مورد چاه سیستان مقرر شده پس از انجام تحقیقات کامل و مشخص شدن نتایج پروژه در ابعاد فنی، کمی، کیفی و اقتصادی تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود که هنوز در مرحله مطالعه و تحقیق است.

وی ادامه داد: در ۵۰ سال اخیر به طور میانگین میزان درجه گرما دو درجه افزایش و بارش‌ها کاهش یافته است و باید سیاست و ابزار‌های جدیدی برای عبور از این شرایط تبین شود.

اردکانیان در پایان گفت: حوزه آب به عنوان عرصه‌ای میان رشته‌ای است و سایر بخش‌ها نباید تنها به منافع خود برای استفاده از آب توجه کنند و باید مانند گذشتگان خود را با شرایط اقلیمی تطبیق داد.

انتهای پیام/

اجرای ۴۰ پروژه آب شیرین‌کن در کشور

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار