جعفر تشکری هاشمی معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به پیشنهاد پورسید آقایی معاون فعلی حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد و تردد در آن به شرط پرداخت پول، اظهار کرد: اگر چنین تصمیمی گرفته شود، ابتدا باید مقدمات و زیرساختهای آن فراهم شود و سپس نسبت به حذف طرح زوج و فرد و فشار بر مردم اقدام کرد.
معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه حذف طرح زوج و فرد بدون تأمین زیرساختها به صلاح شهر نیست، گفت: صلاح شهر به تأمین زیرساختهای آن است و اگر این توان وجود دارد که مدیریت شهری این خلأها را جبران کند، زمان شروع حذف طرح زوج و فرد منوط به تأمین زیرساختها خواهد بود و با شرایط فعلی بعید میدانم که این کار برای سال 98 امکان پذیر باشد.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی ما به سن فرسودگی رسیده و 6 هزار اتوبوس باید نوسازی شوند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه 7 هزار اتوبوس دیگر هم نیاز داریم که اگر این اتفاق رخ دهد، تازه به مرحله چند سال گذشته خود میرسیم و اگر قرار باشد زوج و فرد حذف شود، ابتدا باید شبکه خطوط جدید حمل و نقل عمومی را به عنوان خلأهای موجود تأمین کنیم.
تشکری هاشمی با اشاره به وضعیتی که در کارخانههای خودروسازی مشاهده کرده است، گفت: در این شرایط تولید اتوبوسهای درون شهری کم است و به نظر من بعید است که در یک سال آینده این ناوگان را بتوانند توسعه دهند.
بیشتر بخوانید: حذف زوج و فرد میل به سکونت در این محدوده را افزایش میدهد
معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد طرحی جایگزین حذف زوج و فرد شود، همان LEZ است که در آن الزاماتی همچون مکانیزه شدن دیتاها، دسترسیها، تأمین حمل و نقل عمومی مناسب و بسیاری از موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرند تا ما بتوانیم LEZ را ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر اینکه حذف زوج و فرد منوط به مطالعه کامل LEZ و اجرای تدریجی آن است، گفت: از این جهت اجرای ناگهانی آن قابل قبول نیست.
انتهای پیام/