ضرورت کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمتها

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخورد با تخلفاتی مانند گران‌فروشی و احتکار باید در جامعه ملموس باشد و مردم نسبت به قاطعیت مسئولان در این زمینه اطمینان خاطر پیدا کنند.

ضرورت کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمتهابه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به لزوم ارزیابی تلاش‌های انجام‌شده در راستای تنظیم بازار تصریح کرد: مردم بحق انتظار دارند که با متخلفان برخورد شود، اما گاهی این برخوردها برای مردم ملموس نیست.


وی هدف اصلی تحریم‌ها و فشارهای خارجی را ایجاد نارضایتی در بین مردم دانست و بر کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمت کالاها تأکید کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تنظیم بازار مسأله پیچیده‌ای است، افزود: گرانی کالاها مسئله ای ملی و فراملی است، اما در استان نیز اگر همه مسئولان امر همدل و متحد باشند می‌توانیم جلوی نابسامانی‌ها را بگیریم.


وی همچنین با تأکید بر قاطعیت مسئولان در برخورد با متخلفان و نظارت بر تولید گفت: کسانی که برای واردات کالاها و مواد اولیه ارز دولتی دریافت کرده‌اند قابل رصد و ارزیابی هستند و هیچ‌گونه کوتاهی در برخورد با تخلفات پذیرفتنی نیست.


پورمحمدی شفاف‌سازی قیمت کالاها ضروری خواند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا قیمت تمام شده محصولات تولیدی و وارداتی را روزانه به اطلاع مردم برساند.

 

حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بازار با وجود کاهش نرخ دلار، در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند گفت: در کنار ستاد مبارزه با احتکار، ستاد مبارزه با گران فروشی را تشکیل داده‌ایم تا دادستان‌ها هم وارد گود شود و با گران فروشی مبارزه کنیم.

 

سید احد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه آذربایجان شرقی با تشکیل 168 پرونده در مبارزه با احتکار، رتبه اول کشور را دارد افزود: 163 پرونده از این تعداد مختومه شده و 69 میلیارد ریال جریمه برای متخلفان صادر شده است.

 

معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی نیز از دستگیری باند ایجاد اختلال شدید در بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی در تبریز خبر داد و افزود: اعضای این باند مواد اولیه را از بورس به نام واحدهای تولیدی خریداری می‌کردند و به جای واگذاری به واحدها، در بازار ثانویه با قیمت چند برابر به فروش می‌رساندند.

انتهای پیام/

لزوم کنترل عوامل روانی در روند افزایشی قیمتها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.