واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

حادثه مدرسه زاهدان موجب تاسف همه اعضای دولت شد/ منتقدان دنبال نکات منفی دولت هستند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نمایندگان وزرای بهداشت و آموزش و پرورش مامور شدند تا علل این اتفاق را پیگیری کنند.

حادثه مدرسه زاهدان موجب تاسف همه اعضای دولت شد/ منتقدان دنبال نکات منفی دولت هستندبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حادثه آتش سوزی در یک مدرسه در سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران راجع به این اتفاق صحبت کردند؛ بحث و بررسی صورت گرفت و این مسئله باعث تاسف همه اعضای دولت شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه حادثه دیده دولتی نبوده است، افزود: نماینده وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش مامور شدند تا با سفر به سیستان و بلوچستان علل این اتفاق را پیگیری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: بحث دیگری که در جلسه امروز هیئت وزیران مطرح شد در خصوص سواحل مکران بود. ما در این خصوص برای توسعه و گسترش این منطقه بحث و بررسی کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح لایحه بودجه ۹۸ گفت: امیدواریم بتوانیم در مسئله بودجه آنچه رهنمودهای رهبر انقلاب بوده است را لحاظ کنیم. در این راستا تبصره هایی را به لایحه بودجه اضافه کرده و امیدواریم بتوانیم تا هفته آینده این لایحه را به مجلس تقدیم کنیم.

واعظی افزود: ما از هفته گذشته بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری جلسات متعددی در سطوح مختلف داشتیم، جلسه شورای اقتصادی سران سه قوه بالاترین سطح از این جلسات بود که دیروز بعد از ظهر  انجام شد.  از طرف دیگر ما هزینه‌های مختلفی را کم کردیم و  بودجه بیشتر دستگاه‌ها را کاهش داده‌ایم، البته پرداختی‌ها به کمیته امداد، پرداختی به بازنشستگان و حقوق‌بگیران دول  استثنا شده است. قطعا لازم است در ساختار بودجه تجدیدنظر کرده و آن را بازنویسی کنیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که بعضی از منتقدان دولت در رسانه‌های خود عنوان کرده‌اند که دولت همه آن‌ها را تعلیق کرده  و منتظر spv و مذاکرات اروپا است، اظهار کرد: منتقدان دنبال  نکات منفی دولت هستند.  ما از همه فرصت‌هایی که در دنیا برایمان وجود دارد و یا می‌توانیم به وجود بیاوریم استفاده می‌کنیم؛ دوستان ما در وزارت خارجه و وزارتخانه‌های مختلف سفر‌های متعددی داشتند  تا زمینه همکاری شرکت‌ها و هم بنگاه‌های خصوصی و صنعتی‌گرایی بوجود بیاورند، خوشبختانه این شرایط به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه ایجاد spv  در اروپا  یک مزیت برای ما است، گفت: به هر حال نظر آن منتقدان این است که ما برخی از فرصت‌ها را در دنیا برای خودمان ایجاد نکنیم، دولت این کار را نخواهد کرد. دولت از همه فرصت‌ها  در رابطه با صادرات، مواد اولیه و ... استفاده خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه  با توجه به پایین آمدن نرخ ارز افزود: در حال حاضر که نرخ ارز روبه کاهش است و بازار ارز آرام شده ، و یک اطمینانی به بازار آمده است، انتظار ما این است که حتما قیمت کالایی که در گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز بالا رفته بود کاهش پیدا کند. این هفته ما جلسات مختلفی در این خصوص داشته‌ایم و در این جلسه موضوع  بسته تثبیت قیمت کالا را بحث کرده‌ایم و رئیس جمهور از وزیر صنعت و تجارت خواستند تا این بسته تثبیت قیمت‌ها را به ویژه در بخش‌های مورد نیاز روزمره مردم به ما بدهد، خصوصا  قیمت کالاهایی که دولت به آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین کرده بود؛  نباید  بالا برود.

 واعظی درباره اظهارات جلیلی مبنی بر صحبت‌هایی در مورد برجام و ثمره آن گفت: ایشان از همان اول انتقاد‌هایی به  این موضوع داشتند، حتی آن زمان‌هایی که برجام اجرایی شد و تمام ملت ایران از این موضوع خوشحال بودند، ایشان همین نقد‌ها را داشتند.  به نظر بنده این صحبت‌ها تنها یک فرافکنی برای آن زمانی است که ایشان  مسئول بوده‌اند.  حاصل آن دوران هم قطعنامه‌هایی همانند قطعنامه شورای حکام و  شورای امنیت علیه ایران است . همان زمانی که ما با تحریم‌های متعددی رو‌به‌رو بودیم.

وی درباره سفر امروز رئیس جمهور به ترکیه گفت: در سفری که بنده به ترکیه داشته‌ام، مذاکرات مفصلی را با وزرا و شرکت‌های بزرگ ترک داشتم، خوشبختانه فرصتی پیدا کردیم تا جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ ترک که مالکان‌ ایرانی دارند؛ داشته باشم و در آخر مذاکرات بنده با اردوغان رئیس جمهور ترکیه بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: با توجه به سفر کوتاه رئیس جمهور به ترکیه، برنامه فشرده‌ای برای ایشان برنامه‌ریزی شده و ایشان  ملاقات‌های خصوصی ذیل موضوعات مختلف از جمله موضوعات منطقه‌ای، بین‌المللی، دو جانبه، مسائل اقتصادی  انجام خواهند داد. اسنادی برای این جلسه تهیه شده و بر روی آن مذاکره و امضا می‌شود.  علاوه بر این‌ها فردا عصر دیدار دو رئیس جمهور برگزار می‌شود که همه تجار ایرانی و ترک شرکت خواهند کرد.

وی درباره وضعیت قیمت خودرو افزود: از هفته گذشته تا الان در مورد این موضوع بحث‌های مختلفی شده است. مسئولین به دنبال این هستند که قیمت متعادلی در بازار خودرو برقرار کنند، با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو دلالان و افرادی که به دنبال مواد اولیه خودرو بودند سود کردند؛ ما امیدواریم هر چه زودتر بازار خودرو اصلاح شود.

واعظی در خصوص انتصاب داماد آقای روحانی در دولت  گفت: رئیس جمهور در جریان این انتصاب نبوده است، به هیچ وجه هیچ کسی را برای منصبی توصیه نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار