مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان از اجرای کشت نشایی چغندر قند برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کامبیز محسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب و نهایتا ًافزایش عملکرد در واحد سطح کشت نشایی چغندر قند برای اولین بار در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۶۰ هزار نشاء چغندر قند در مزارع شهرستان اجرا گردید.

وی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب آبیاری،کاهش مصرف بذر به میزان یک سوم، کاهش مصرف سموم آفات نباتی و علف کش های شیمیایی، افزایش تولید و کاهش هزینه را از مزایای کشت نشایی چغندر قند عنوان کرد.

محسنی رقم چغندر قند کشت شده را شانون عنوان تصریح کرد: در روش کشت نشایی بخشی از طول دوره رشد محصول در خزانه در مساحت بسیار محدوتری نسبت به کشت مستقیم بذر در مزرعه سپری شده و در مصرف نهاده های تولید صرفه جویی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان اذعان داشت: چغندر قند یک محصول با نیاز آبی بالا با طول دوره رشد در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ روز است و با توجه به محدویت منابع آب و ضرورت مصرف بهینه آب کشت نشایی چغندر با توجه به کاهش ۳ تا ۴ نوبت در آب آبیاری که مهم ترین ویژگی این نوع کشت است، در دستور کار قرار گرفته و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است .

انتهای پیام/گ

آغاز کشت چغندرقند در اندیمشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.