مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از رشد ۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان کرمان در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابهِ سال قبل خبر داد.

رشد ۲۰ درصدی کمک‌‌های مردمی به کمیته امداد کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست با ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان کرمان که با حضور شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی این استان برگزار شد استان کرمان را ثروتمندترین استان کشور دانست و گفت: باوجوداین همه ظرفیت و ذخایر در استان کرمان ولی متأسفانه فقر و محرومیت در این استان بسیار بالاست.

وی بابیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی کشور در چند ماه گذشته ۲۰ هزار خانوار جدید تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار گرفتند افزود: هم‌اکنون ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.
صادقی ادامه داد: ۶۵ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده‌اند که اکثر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از رشد ۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان کرمان در هفت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابهِ سال قبل خبر داد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی این میزان رشد نشان‌دهنده افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد است.

وی در ادامه رسالت اصلی این نهاد را اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان و اقشار نیازمند این استان توسط این نهاد پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال در سال گذشته ایجاد چهار هزار فرصت بوده که با تلاش‌های صورت گرفته این نهاد موفق به ایجاد هفت هزار و ۸۰۰ شغل شده است و بر اساس راست آزمایی صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد طرح‌های اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد استان اصالت دارند.

وی به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که فرزندان مددجویان تحت حمایت را به‌کارگیرند اشاره کرد و گفت: کارفرمایانی که از فرزندان مددجویان تحت حمایت به‌کارگیرند به ازای هر فرزند مددجویی که به‌کارگیرند مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها پرداخت خواهد شد و هم‌چنین حق بیمه فرزند مددجو به مدت دو سال در سال اول به‌طور ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه توسط این نهاد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.