ایجاد شغل برای بیش از هزار نفر در مازندران

هزار و ۹۲۷ طرح اشتغال برای مدد جویان زیرپوشش کمیته امداد مازندران از ابتدای امسال تاکنون اجرا شد.

سید علی اصغر رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بابیان اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی خانوار‌های زیرپوشش است، گفت: ۸ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد و ۳۵ میلیاردو ۱۵۵ میلیون تومان از اعتبارات قرض الحسنه بانکی برای اجرای طرح اشتغال به مددجویان کمیته امداد تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: با هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده با بانک‌های عامل تاکنون ۹۴ درصد از اعتبارات به ارزش ۴۹ میلیاردو ۳۶۵ میلیون تومان تخصیص داده شد.

رضایی گفت: هزار و ۷۱۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد مازندران از این وام‌ها بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانوار‌های نیازمند، افزود: کمیته امداد با اتخاذ سیاست‌های مؤثر و کارآمد به منظور تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و رسیدن به استقلال اقتصادی در مسیر اشتغال گام برمی دارد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است، گفت: ضرورت توجه به ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان اهمیت ویژه‌ای دارد و بدون شک ایجاد اشتغال پایدار به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت در کاهش محرومیت و زدودن فقر از جامعه نقش بسزایی دارد و در همین راستا باید طرح‌های اشتغال خرد متناسب با شرایط منطقه اجرا شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: تلاش می‌کنیم تا با پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش و اجرای طرح‌های اشتغال زمینه‌ای فراهم شود تا آن‌ها بتوانند به مرحله خودکفایی رسیده و از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

رضایی با اشاره به سرفصل‌های اشتغال ایجادشده توسط این نهاد گفت: در زمینه صنفی و خدماتی ۶۹ درصد، دامپروری ۲۵ درصد، کشاورزی ۵ درصد و صنایع دستی یک درصد برای مددجویان شغل ایجاد شد.

انتهای پیام/ م

اجرای هزار و ۹۲۷ طرح اشتغال برای مدد جویان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.