مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی از روزهای پایانی اجرای پروژه هوشمند کارت ملی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فاطمی مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت : 569 هزار نفر واجدالشرایط گرفتن کارت ملی هوشمند در استان وجود دارد که تا این لحظه 82 درصد افراد نسبت به گرفتن کارت اقدام کردند و تنها 80 هزار نفر باقی مانده اند.

وی به افراد توصیه کرد که دریافت کارت هوشمند ملی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

فاطمی با اشاره به اینکه هویت هر فرد از اهمیت زیادی برخوردار است و صدور کارت هوشمند ملی جلوی خیلی تخلفات، فساد و کلاهبرداری را می‌گیرد گفت: در پروژه کارت هوشمند ملی سال گذشته رتبه یک کشور از آن خراسان جنوبی شد.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی بیان کرد: مدت زمان صدور شناسنامه المثنی در استان از یک ماه به 72 ساعت کاهش یافته است و برای گرفتن شناسنامه جدید دیگر کلمه "المثنی" بر روی شناسنامه درج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در 8 ماهه امسال 4 هزار و 636 واقعه ازدواج ثبت شده است اظهار داشت: در این مدت 3.9 درصد ازدواج در استان کاهش داشته است و باید ازدواج آسان فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: برای هر هزار نفر زن و مرد در استان 8.4 درصد ازدواج رخ می‌دهد که رتبه ازدواج استان در کشور 15 است.

فاطمی افزود: میانگین سن ازدواج مردان 27 سال و زنان 22 سال است و از 4 هزار و 637 ازدواج در امسال 3 هزار 50 ازدواج شهری و یک هزار و 586 واقعه ازدواج در روستا بوده است.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی بیان کرد: در هشت ماه امسال 883 واقعه طلاق در استان ثبت شده و از سال 92 تا این لحظه افزایش طلاق در استان نداشته‌ایم و بیشترین طلاقی که رخ داده مربوط به زندگی‌های زیر 4 سال بوده است.

فاطمی با بیان اینکه رتبه طلاق خراسان جنوبی در کشور 28 است گفت: در مدت هشت ماهه امسال ولادت خیلی کاهش داشته و اکثر والدین به سمت تک فرزندی رفتند و رتبه استان در ولادت در سطح کشور رتبه 5 است که از ابتدای استان 11 هزار 491 واقعه ولادت داشتیم.

وی اظهار داشت: آمار ولادت نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشته است و از 8 هزار و 145 واقعه ولادت 3 هزار 346 مورد شهری بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.