مجمع عمومی سازمان ملل رسما موافقتنامه‌ای درباره مهاجرت را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه رسما موافقتنامه‌ای درباره مهاجرت را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

این موافقتنامه در عین حال بدون حمایت آمریکا و شماری از دیگر کشور‌ها به تصویب رسید. در مجموع، ۱۵۲ کشور در حمایت از پیمان جهانی مهاجرت که پیشتر این ماه در نشستی در مغرب مورد توافق ۱۶۵ کشور عضو سازمان ملل قرار گرفت، رای دادند. ۱۲ کشور رای ممتنع دادند و پنج عضو آمریکا، مجارستان، جمهوری چک، لهستان و رژیم صهیونیستی علیه این موافقتنامه رای دادند.

این پیمان که به عنوان نخستین سند بین المللی برای مدیریت مهاجرت قلمداد می‌شود، ۲۳ هدف را برای گشایش در مهاجرت قانونی و بازداشتن از عبور غیرقانونی از مرز تشریح می‌کند. این توافق در شرایطی حاصل شده که تعداد افراد در حال نقل مکان در سراسر جهان به بیش از ۲۵۰ میلیون نفر رسیده است.

اختلافات بر سر این توافق در چندین کشور عضو اتحادیه اروپا روی داده که این باعث فروپاشی دولت ائتلافی بلژیک و وادار شدن وزیر امور خارجه اسلواکی به استعفا شده است.

از آمریکا گرفته تا اروپا و فراتر از آن، رهبران عوامگرا و راستگرا در سال‌های اخیر اقدامات بیش از پیش سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از ورود مهاجران اتخاذ کرده اند. به گفته دیپلمات ها، آمریکا تا آخرین لحظه تلاش می‌کرد دیگر کشور‌ها را قانع کند از این پیمان حمایت نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
آموزش بدین و امکانات بدین و تحریم نکنین تا مردم مجبور به مهاجرت نشن
آخرین اخبار