وحدت میان حوزه و دانشگاه امری ضروری است/ دانشگاه و حوزه، اصلاحات گسترده درونی را باید از درون خود شروع کنندعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش تعاملات و همچنین انجام اصلاحات گسترده درونی از جمله اقداماتی است که دانشگاه و حوزه باید آن را از درون خود شروع کنند.
 
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد گفت: حوزه و دانشگاه باید بر مشترکات میان یکدیگر تاکید کنند و نقد درون گفتمانی را به عنوان محور، مبنا و اساس قرار دهند و از مواردی که تفرقه انگیز است نیز اجتناب کنند.
 
وی افزود :همچنان که اتحاد میان نیرو‌های البته در اقلیت حوزه و دانشگاه مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت امروز نیز این اتحاد و وحدت میان حوزه و دانشگاه امری ضروری محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه و حوزه سکولار امروز باید مورد بررسی قرار گیرند؛ در دانشگاه سکولار صرفا روش تجربی مورد استناد قرار می‌گیرد و به تمامی مسائل علمی نگاهی غیردینی و سکولار و دنیوی صورت می‌گیرد.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: حوزه سکولار اعتنایی به عدالت اجتماعی ندارد و خود را جدا از بطن جامعه تعریف می‌کند و از ویژگی‌های مشترک میان دانشگاه و حوزه سکولار این است که فاصله طبقاتی برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه سکولار، انقلاب را امر و پدیده‌ای تاریخی و دارای تاریخ مصرف معرفی می‌کنند که اتفاق افتاده و به پایان رسیده است و ایده آن‌ها این است که به نحوی عمل می‌کنند که در آینده نامی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام// ف. م


گفته‌های حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در مشهد

برچسب ها: دانشگاه ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.