مراسم نکوداشت شیخ مفید درحوزه علمیه فاطمه الزهرا ساوه آغاز شد.

نکوداشت شیخ مفید در ساوهبه گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مراسم نکوداشت شیخ مفید با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و حجت الاسلام حصاری معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور در حوزه علمیه فاطمه الزهرا ساوه درحال برگزاریست.

حجت الاسلام علی اکبر حصاری معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور هم بر لزوم بازگرداندن دستاورد‌ها و حاضل زحمات علمای بزرگی، چون شیخ مفید به جامعه تاکید کرد و گفت: هزار و ۱۰۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور فعالیت دارند.

حجت الاسلام علی اکبر حصاری افزود: علمای بزرگ از جمله شیخ مفید در دوره‌های مختلف به سئوالات معرفتی جامعه پاسخ دادند، اما به دلیل تغییراتی که در جوامع ایجاد می‌شد، گسست‌هایی در فهم مسائل به وجود آمد و امروز هم باید برای از میان برداشتن این گسست به بازآفرینی علوم دینی مبادرت کرد.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۳۰۰ گروه پژوهشی در این جشنواره شرکت می‌کنند اضافه کرد: تاکنون ۵ مرکز پژوهشی ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در کشور راه اندازی شده و تا پایان سال آینده تلاش می‌شود که همه استان‌های کشور از این مراکز بهره‌مند شوند.

لزوم قدرشناسی از مراجع و مقام معظم رهبری

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این همایش بر لزوم قدرشناسی از مراجع و مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: همه شخصیت‌های دینی کشور بر لزوم رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم تاکید دارند و این مسیر نقشه راه مناسبی برای همگان است که از سیاسی کاری و تفرقه بپرهیزند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: همه ما امانتدار خون ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، راه امام و رهبری هستیم و این دیار همواره از پایگاه‌های بزرگ اهل بیت (ع) بوده و بسیاری از عالمان ارزشمند نیز در شهرستان ساوه رشد کرده اند بنابراین باید کاری کنیم که حوزه‌های علمیه استان مرکزی از بزرگانی، چون شیخ مفید الهام گیرند.

وی با بیان اینکه شناخت شخصیت‌های تاریخ تشیع و اسلام، کاری پر برکت و نور آفرین است اضافه کرد: ستون‌های فقاهت دین و پایه‌های علم و ایمان و معرفت بر دوش این بزرگان است و خداوند متعال نعمت بزرگی را در اختیار امثال شیخ مفید، صدوقی، کلینی و طوسی قرار داده است.

در پایان این همایش، مقالات پژوهشی برتر معرفی و از نویسندگان آن‌ها نیز تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.