دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت:سالانه 60 هزار نفر در کشور به علت عوارض ناشی از مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند.

مرگ سالانه 60 هزار نفر در کشور به علت عوارض مصرف سیگار/فتوای آیت الله مکارم شیرازی پیرامون استعمال دخانیات در سازمان بهداشت جهانی مطرح شدبه گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مسجدی،دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به فتوای آیت الله مکارم شیرازی پیرامون استعمال دخانیات اظهار کرد: فتوای این مرجع تقلید در سازمان بهداشت جهانی مطرح کردیم و این اظهار نظر ایشان به عنوان یک کارشناس فقیه دینی در جهان منتشر و مورد استقبال قرار گرفت.


بیشتر بخوانید؛چرا مجوز کشیدن سیگار در کشور صادر می‌شود؟ / وضعیت نگران کننده است 


وی با اشاره به ضررهای سیگار افزود: سیگار عامل انواع سرطان‌های مختلف است و بزرگ‌ترین شرکت تولید سیگار در جهان یک شرکت اسرائیلی است که در سال‌های اخیر تلاش بسیار زیادی برای تأسیس نمایندگی در ایران بودند که مانع بودیم ولی شب گذشته متوجه شدم که سیگار برند «فیلیپ موریس» که برند معروف سیگار اسرائیلی است در ایران شعبه زده است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیان کرد: سالانه 60 هزار نفر در ایران به علت بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار دچار مرگ می‌شوند که چهار برابر تصادفات جاده ای است.

مسجدی با اشاره به افزایش مصرف سیگار و قلیان در کشور عنوان کرد: در گذشته 20 درصد آقایان و 2 درصد خانم‌ها سیگار می‌کشیدند اما امروز آمارها نشان می‌دهد که 40 درصد دانشجویان و دانش آموزان دختر قلیان می‌کشند که این زنگ خطری جدی است.

وی با اشاره به اولویت بندی اجناس مورد نیاز کشور در 10 گروه کالایی به منظور تخصیص ارز 4200 تومانی بیان کرد: در حالی که برای تأمین دارو با مشکل مواجه هستیم، سیگار در ردیف پنجمین اولویت دولت قرار گرفته است که این پذیرفتنی نیست.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران عنوان کرد: در 2 سال گذشته 32 میلیون دلار سیگار آمریکایی وارد ایران شده است و این در حالی است که هر شرکت و یا کشوری بیش از 5 میلیون دلار با ایران مبادله داشته باشد، توسط امریکا تحریم می‌شود و  تنها کالایی که در 40 سال گذشته تحریم نبوده‌ایم، واردات سیگار به ایران بوده است.

انتهای پیام/ش

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار