۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین به ناوگان راهداری بوشهر پیوست

۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل به ناوگان راهداری استان بوشهر تحویل شد.

۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین به ناوگان راهداری بوشهر پیوست به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم واگذاری این ماشین آلات با بیان اینکه میانگین عمر ماشین آلات سنگین راهداری کشور بالاست، گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.

مطاعی ادامه داد: براساس برنامه، کار تامین ۹۵ دستگاه ماشین آلات سنگین تمام شده و آماده تحویل است و با کمک دولت قرار است ۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین دیگر از نوع گریدر نیز به این آمار اضافه شود.

وی نوسازی و تجهیز ناوگان ماشین آلات سنگین را از برنامه‌های اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بوشهر از جمله استان‌هایی است که در زمینه نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین گام‌های موثری برداشته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اجرای طرح زمستانه راهداری بیان کرد: در این طرح که امسال با توجه به بارندگی‌ها از اول آبان در کشور آغاز شد ۱۷۰ راهدارخانه در جاده‌ها و ۱۲ هزار نیروی راهدار با ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین فعال هستند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز حمل و نقل و راهداری را تلفیقی از فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی عنوان کرد که باید علاوه برکار‌های عمرانی، باید در ابعاد آموزشی و نهادینه سازی فرهنگی ترافیک هم فعالیت صورت گیرد.

مهرداد ستوده با اشاره به قابلیت استان بوشهر در بخش گردشگری بیان کرد: بوشهر بعد از استان‌های گیلان و مازندران در نوروز سال ۱۳۹۷ رتبه سوم گردشگری را کسب کرد و برای حفظ و ارتقای این رتبه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ تهیه شده است.

وی افزود: در این طرح ۲۴ روستا و دو منطقه گردشگری عشایری در نظر گرفته شده که با تقویت ناوگان حمل و نقل و راهداری و سایر زیرساخت‌ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر تلاش می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: پارسال در بخش ارزش افزوده و آلایندگی چهار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شد و در هشت ماه گذشته نیز پنج هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر هم گفت: ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری این استان به عنوان نخستین تجربه کشوری نوسازی می‌شود.

حمید رضا علم افزود: در این زمینه، ۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل ۶ دستگاه لودر و کمرشکن، ۲ کمپرسی و بالابر، ۲ بیل مکانیکی و جرثقیل، یک دستگاه جاروی مکانیزه خیابانی به راهداری استان تحویل شد.

وی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین در استان بوشهر ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب داشتیم که از این میزان ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، عمر ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری استان بوشهر ۲۴ سال بود که با نوسازی آن به ۲۲ سال رسیده است.

علم یادآور شد:۲۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین در استان بوشهر در راه‌ها و شرایط بحران حضور دارند.

انتهای پیام/ک

عمر ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری استان بوشهر به ۲۲ سال رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.