محققان ناسا می‌گویند قند‌های DNA ممکن است در فضای میان ستاره‌ای ایجاد شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون زمین تنها مکان در جهان شناخته شده که ما مطمئنیم محلی برای زندگی است، اما شواهد نشان می‌دهد که بلوک‌های شیمیایی ممکن است در فضا انباشته شوند.

در حال حاضر، متخصصان فیزیک نجومی ناسا قادر به ایجاد قند‌های DNA در یک محفظه خلاء هستند که فضایی بین ستاره‌ای را شبیه سازی می‌کند و در مطالعات خود مشتقات دیگری از شکر را در نمونه‌هایی از شهاب سنگ‌ها کشف کردند.

دانشمندان مرکز تحقیقاتی «آمیس» ناسا، با بررسی اینکه آیا قند‌های DNA در فضای بین ستاره‌ای ایجاد می‌شود یا نه، این مطالعات جدید را بر شواهد خود افزودند.

احتمال تشکیل بخشی از DNA در فضای میان ستاره‌ای/ کشف مولکول‌های حیاتی در شهاب سنگ‌ها

برای انجام این کار، آن‌ها یک ماده آلمینیومی را تا صفر مطلق سرد کردند و آن را درون یک محفظه خلا قرار دادند که شرایط فضایی را بازسازی کنند؛ سپس یک گاز شامل مخلوط بخار آب و متانول – ترکیبات میان ستاره‌ای- را به آن اضافه کردند و در نهایت اشعه ماورابنفش را به منظور شبیه‌سازی تابش ستاره‌ای در فضا، به این محفظه تاباندند.

با توجه به دمای بسیار پایین، یک لایه یخ روی سطح آلومینیوم شکل گرفت که توسط اشعه ماورابنفش، گرم شد، آنها پس از تجزیه و تحلیلدریافتند که مولکول شکر (۲-deoxyribose) که D. را در DNA قرار می‌دهد، همراه با مشتقات دیگر شکر، ایجاد شده است.

احتمال تشکیل بخشی از DNA در فضای میان ستاره‌ای/ کشف مولکول‌های حیاتی در شهاب سنگ‌ها

اما فقط به این دلیل که این مولکول‌های حیاتی را می‌توان در آزمایشگاه ایجاد کرد در حالی که شبیه سازی محیط فضای عمیق، لزوما به این معنی نیست که این روند در طبیعت اتفاق می‌افتد، برای بررسی، تیم چند نمونه شهاب سنگ کربن‌دار را مورد بررسی قرار داد و اثرات اسید‌های ساده deoxysugar و الکل را یافت.

هیچ چیز پیچیده‌ای به نام ۲-deoxyribose یافت نشد اما اعضای تیم می‌گوید این امر می‌تواند به این دلیل باشد که بسیاری از نمونه‌ها را بررسی نکرده‌اند.

پیدا کردن این مولکول‌های حیاتی در شهاب سنگ‌ها می‌تواند به توضیح مبدأ زندگی بر روی زمین کمک کند و همچنین افزایش احتمال آن را در سراسر جهان گسترده کند.

انتهای پیام/

امکان شناور شدن قندهای DNA در فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار