مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: نام‌های محمد، علی، حسین و مهدی در پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، معصومه، مریم و صدیقه در دختران بیشترین اسم استفاده شده در نامگذاری‌ها است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان که به مناسبت روز ثبت احوال سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بود با اشاره به اینکه در طول صدسال گذشته نام‌های فاطمه و محمد در صدر جدول نامگذاری‌ها قرار دارد، اظهار کرد: نام‌های محمد، علی، حسین و مهدی در پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، معصومه، مریم و صدیقه در دختران بیشترین اسم استفاده شده در نامگذاری‌ها است که این نشان از افزایش سطح فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم ماست.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: ضرورت تشکیل سازمان ثبت احوال، نیاز مردم در ضرورت اثبات و احراز هویت و رابطه سیاسی ملت و دولت جهت تابعیت بود که با تأسیس سازمان نظام وظیفه این سازمان گسترده‌تر شد.

وی تصریح کرد: طی برنامه‌های اول تا ششم توسعه این سازمان همواره در جهت پیشبرد اهداف نظام تلاش کرده است.

غفرانی مطرح کرد: خدمات فنی این سازمان در طول سال‌های بعد از انقلاب شامل ابداع کد ملی ده رقمی با ویژگی‌های منحصر به فرد، مکانیزه کردن شناسنامه‌ها، تکمیل آرشیو اسناد الکترونیک و یکپارچه کردن آن و هویت بخشی به نام‌ها و نام‌های خانوادگی افراد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در پایان بیان داشت: سازمان ثبت احوال کوشیده تا با ارتقای سطح تحصیلات نیروی انسانی، بازرسی مستمر از ادارات، ارتقای نیروی انسانی و ایجاد اشتغال و توزیع مناسب جغرافیایی خدمات بهترین خدمات را به همشهریان عزیز ارائه دهد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: ثبت احوال ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.