مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزان استان سمنان امسال پنج هزار و ۴۰۰ تن پنبه برداشت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، شاهمرادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تغییر رویکرد امسال این سازمان در خصوص کشت پنبه گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار در استان سمنان زیر کشت پنبه است که بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار دارد.

وی افزود: متوسط عملکرد برداشت پنبه استان سمنان دو و نیم تن در هکتار است که انتظار میرود با اجرای طرح‌های به زراعی و به نژادی در آینده متوسط عملکرد برداشت پنبه استان به رکود هفت تن در هکتار برسد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان امسال به جای کشت رقم مادری ورامین جایگزینی ارقام پرمحصول وکیفی همچون رقم: خورشید وخرداد بیشتر مورد توجه قرار گرفت، زیرا طول دوره رشد پنبه را از شش ماه به چهار ماه می‌رساند و میزان مصرف آب را هم ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

شاهمرادی گفت: پنبه تولیدی استان با رقم‌های ورامین ساجدی و خورشید بعداز ورود به دو کارخانه پنبه پاک کنی فعال گرمسار و فرآوری وارد بازار مصرف داخلی می‌شود.

شاهمرادی عنوان داشت: نرخ مصوب خرید تضمینی پنبه درجه دو سفید و خالص امسال هرکیلو نرخ مصوب سه هزار و ۱۹۶ تومان است که البته کارخانه‌های پنبه پاک کنی با قیمت بالاتر هم این محصول را خریداری می‌کنند.

انتهای پیام / گ

جزئیات برداشت ۵۴۰۰ تن پنبه در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.