روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه اعلام کرد آمریکا پس از خروج نیرو‌های این کشور از سوریه نیز به ارسال سلاح به «ی پ گ» ادامه می‌دهد.

تامین تسلیحاتی «ی پ گ» از سوی آمریکا ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، آمریکا پس از اعلام خروج نیروهای این کشور از سوریه نیز به ارسال سلاح به «ی پ گ» ادامه می‌دهد.

ینی شفق نوشت: در یک هفته اخیر پانصد کامیون حامل سلاح از پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق راهی عین العرب، تل ابیض و قامشلی سوریه شدند. 150 دستگاه از این کامیون ها پس از اعلام خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه وارد این مناطق شدند. این در حالیست که بحث ها درباره موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ادامه دارد.

ینی شفق نوشت: این میزان سلاح برای تجهیز یک ارتش 60 هزار نفری کفایت می‌کند. واشنگتن پیشتر قول داده بود که بلافاصله پس از پایان نبرد با (گروه وهابی صهیونیستی) داعش این سلاح‌ها جمع‌آوری خواهد شد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که آمریکا همه سلاح‌هایی را که ممکن است برای ترکیه خطر ایجاد کند از «پ ک ک- ی پ گ» باز پس خواهد گرفت. این مسئله در گفتگوهای روسای جمهور آمریکا و ترکیه نیز بارها مطرح شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار