برومند گفت: ۷۵ دستاورد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی فناوری رونمایی می‌شود و استان تهران بالاترین طرح‌های ارائه شده را دارد.

رونمایی از ۷۵ دستاورد دانشگاهی در نمایشگاه فن بازاربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم در تشریح برنامه‌ها و رویدادهای نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار گفت: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نیز برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی مرتبط از سوم الی ششم دی‌ماه سال ۱۳۹۷، همزمان با پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل برگزار می‌شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و افزود: برنامه‌هایی از قبیل ارزیابی فناوری‌ در داخل نمایشگاه‌ها، معرفی فناوری به سرمایه‌گذران کارگاه‌های آموزشی و همچنین انعقاد قردادهای تجاری‌سازی از برنامه‌های مهم این روز است.

معاون پژوهشی وزارت علوم از عرضه فناوری ۱۹۹ طرح خبر داد و تصریح کرد: از کل طرح‌ها ۵۱ طرح دانشگاهی، ۱۵ طرح پژوهشکده، ۴۰ طرح پارک علم و فناوری، ۷۹ طرح مرکز رشد و ۱۴ طرح از موسسه تحقیقاتی در این روز حضور دارند.

برومند افزود: همچنین از تعداد ۳۱۹۹ طرح ارائه شده دانشگاهی، ۵۸ درصد طرح‌ها دانشگاهی، ۵ درصد موسسه تحقیقاتی، ۵ درصد پژوهشگاه، ۱۶درصد پارک علم و فناوری، ۱۱ درصد مراکز رشد و ۵ درصد از سایر طرح‌های نمایشگاه است.

وی در ادامه به تعداد طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه به تفکیک هر استان اشاره کرد و گفت: از تعداد طرح‌های ارائه شده ۳۲۰ طرح مربوط به استان تهران با بالاترین طرح است و سپس استان گلستان با ۲۵۵ طرح مقام دوم را در ارائه طرح به خود دارد،‌ در این بین کم‌ترین طرح‌ها مربوط به استان فارس با ۲۲ طرح است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: هدف از اجرای این طرح حمایت از تجاری سازی و محصولات فناورانه و نوآورانه دانشگاه‌ها و مراکز فناوری است.

برومند ادامه داد: همچنین در روز سه‌شنبه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در زمینه پروژه‌های ارتباط با صنعت در زمینه تجاری سازی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال برای اولین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) به منظور شناسایی نیازها و تقاضاهای فناورانه سیستم سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناورانه و طرح‌های سازنده میان پژوهشگران از ۳ الی ۶ دی ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار