مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: بیش از ۴ میلیون نفر در استان واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

بیش از ۷۰ درصد مردم در استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین نیری مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در آستانه یکصد سالگی ثبت احوال کشور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیش از ۴ میلیون نفر در استان واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند هستند گفت: تاکنون  بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از متقاضیان ،کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

وی در خصوص مدارک لازم جهت دریافت کارت هوشمند ملی افزود: با توجه به اینکه در زمان دریافت کارت ملی می‌بایست اثر انگشت مالک آن ثبت شود، به همین منظور حضور شخص به همراه کارت ملی سابق، شناسنامه، کلیه قبض‌های پستی که در زمان ثبت نام کارت صادر شده و همچنین کدرهگیری که از طریق پیامک ارسال شده الزامی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص آمار ولادت و فوت در استان تصریح کرد: تعداد ۹۱ هزار و ۳۹۹ ولادت از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در استان به ثبت رسیده که در همین مدت ۱۸ هزار و ۲۲۵ واقعه فوت ثبت شده که ۱۰۱۳۴ مورد مرد و ۸۰۹۱ مورد زن بودند.

نیری نرخ رشد جمعیت استان را در سال گذشته یک و هشت دهم اعلام کرد و اظهار داشت: به ازای هر ۱۰۰ نفر نزدیک به دو نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

وی افزود:   ۳۴هزار و ۴۸۴ ازدواج و ۱۱ هزار و ۷۱۰ طلاق هم از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه در خراسان رضوی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی درباره فراوانی نام‌ها در یک قرن اخیر در خراسان رضوی گفت: نام فاطمه، زهرا و مریم در بین دختران و محمد، علی و حسین نیز در بین پسران بیشترین فراوانی نام را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام// ز. م


مدارک لازم جهت دریافت کارت هوشمند ملی

برچسب ها: ثبت احوال ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.