مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طلاق ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اسدالله حسن‌زاده، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: از ابتدای سال جاری هشت هزار و ۵۰۲ ازدواج در اردبیل ثبت شده و شاهد دو هزار و ۱۶۵ مورد طلاق نیز بودیم.

وی نسبت به کاهش روزافزون ازدواج به دلیل پایین آمدن جمعیت جوان اعلام هشدار کرد و افزود: در هشت ماه ابتدایی سال جاری در استان اردبیل ۱۵ هزار و ۲۶۳ ولادت ثبت شده که نسبت به گذشته از کاهش ۶/۱ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از ثبت روزانه ۶۴ ولادت در این استان خبر داد و یادآور شد: از لحاظ ثبت وفات چهار هزار و ۵۰۴ مورد در اردبیل به ثبت رسیده که نسبت به گذشته ۸/۵ درصد کاهش یافته است.

حسن‌زاده گفت: به طور متوسط در هر ساعت ۳ نفر متولد می‌شوند و تعداد فوتی‌های روزانه نیز ۱۹ نفر می‌باشد.

وی ادامه داد: نسبت ولادت پسر در اردبیل ۱۱۳ نفر در مقابل تولد ۱۰۰ دختر بوده و بیش از ۹۹/۵ درصد ولادت‌ و وفات‌ها در مهلت قانونی تعیین شده ثبت می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل توضیح داد: بیمارستان‌ها و آرامستان‌های مختلف استان اردبیل همکاری تنگاتنگی را با سازمان ثبت احوال در ثبت قانونی ولادت‌ و وفات‌ها دارند و از این حیث از استانداردهای جهانی و لازم‌الاجرا برخورداریم.

انتهای پیام/ع

کاهش ازدواج

 

برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.