طرح ساماندهی آب بندان‌ها با دستور استاندار گیلان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دستورالعمل ساماندهی آب بندان‌های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد.

با دستور مصطفی سالاری، استاندار گیلان و پس از برگزاری ۱۱ جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و نهاد‌های نظارتی دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان نهایی و ابلاغ شد.

با اجرای این شیوه نامه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب تنظیمی در هزار و ۸۰۰ قطعه شامل ۸۷۰ پهنه آب بندان به وسعت ۹ هزار هکتار، به حجم کل مخازن آبی استان اضافه می‌شود.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: بیش از ۹ هزار هکتار از آب بندان‌های استان برای بهره برداری به بخش خصوصی، دهیاران و شورا‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت واگذاری این آب بندان‌ها با سرمایه گذاران محلی است، افزود: اولویت بعدی واگذاری این آب بندان‌ها سرمایه گذاران دیگر و افراد علاقه‌مند هستند که بدون برگزاری مزایده و با توجه به توانمندی اشخاص انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به اینکه از این آب بندان‌ها به صورت چند منظوره و با توانمندی‌های گردشگری، آبزی پروری، ذخیره آب برای مزارع کشاورزی، ورزشی و تفریحی استفاده خواهد شد، اظهار داشت: لایروبی و آماده سازی آب بندان‌ها برای ذخیره آب در زمان خشکسالی و بحران آب برای استفاده در بخش کشاورزی در اولویت خواهد بود.

همچنین اجرای این طرح می‌تواند ذخیره آبی آب بندان‌های استان را ۳/۳ برابر سد شهر بیجار، ۵/۱ برابر سدشفارود، ۲/۹ برابر سد پلرود و ۶ برابر سد لاسک افزایش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای طرح ساماندهی آب بندان‌های گیلان

برچسب ها: استانداری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.