مرحله سوم واکسیناسیون (مایه کوبی) ۱۷۰ هزار راس انواع دام سبک و سنگین

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : مرحله سوم واکسیناسیون (مایه کوبی) ۱۷۰ هزار راس انواع دام سبک و سنگین روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی از امروز (شنبه اول دی) آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهریار پاکباز رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : در مرحله سوم واکسیناسیون (مایه کوبی) تمامی جمعیت دام‌های مربوط به روستاییان و عشایر مستقر در بخش‌های مرکزی، سومار و نفت شهر در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی گفت : اجرای این طرح توسط سه اکیپ شامل یک اکیپ از دامپزشکی شهرستان قصرشیرین و ۲ اکیپ بخش خصوصی انجام می‌شود و دام‌ها به صورت رایگان و با مراجعه تیم‌ها دامپزشکی به مناطق عشایری و روستا‌های شهرستان واکسینه می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: همچنین امسال طی ۲ مرحله ۱۷۰ هزار دام روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند و اکنون مرحله سوم این طرح اجرا می‌شود.

پاکباز گفت: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی خطرناک برای دام است که در صورت بی توجهی، این بیماری می‌تواند منجر به از بین رفتن دام‌ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علایمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید گوشت دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.

این مسئول گفت: انجام عملیات واکسیناسیون، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.

وی از انجام سمپاشی ۱۰۰ هزار متر مربع واحد‌های دامی و جایگاه‌های نگهداری دام در روستا‌های مرزی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.