مدیر روابط بین الملل و همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه‌های اقلیم کردستان امضا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  غلامعلی فرزی مدیر روابط بین الملل و همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به سفر خود  به عراق و  حضور درنمایشگاه علمی_دانشگاهی گفت: در این نمایشگاه حدود ۳۰دانشگاه و مرکز علمی برتر ایران در حوزه ارتباطات بین المللی در حضور داشتند.
 
فرزی بیان داشت: حضور دانشگاه حکیم سبزواری در این نمایشگاه با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با اقلیم کردستان عراق، ارایه ظرفیت‌های دانشگاه وتوسعه مراودات دانشگاهی با دانشگاه‌های این منطقه صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های گسترده صورت گرفته با وزیر علوم کردستان، سرکنسولگری ایران در کردستان عراق و مسئولین دانشگاه‌های این منطقه موفق به انعقاد دو تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌ صلاح الدین عراق و دانشگاه تیشک شدیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صلاح الدین از جمله دانشگاه‌های مطرح عراق می‌باشد افزود: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و بیش از ۱۷۰۰ عضو هیات علمی است که موفق به امضای یک تفاهم نامه کلی در زمینه همکاری‌های متقابل آموزشی و پژوهشی شده ایم.

دکتر فرزی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری‌های مشترک دو جانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، انجام پژوهش‌های علمی مشترک، برگزاری نشست و سخنرانی‌های علمی و همکاری‌های آموزشی در حوزه‌های علوم پایه، علوم مهندسی، ادبیات فارسی و ادبیات عرب و علوم ورزشی است.

وی ادامه داد: دانشگاه تیشک نیز از دانشگاه‌های غیردولتی و شهریه پرداز اقلیم کردستان عراق است که تفاهم نامه‌ای با هدف جذب دانشجو همکاری مشترک با این دانشگاه منعقد شد.

مدیر روابط بین الملل و همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: آنچه در این سفر بیشتر از همه به چشم می‌خورد، علاقه بسیار زیاد مردم اقلیم کردستان به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بودکه این اظهار علاقه، انگیزه ما را در برقراری ارتباط با جامعه دانشگاهی این منطقه دو چندان می‌کند.

دکتر فرزی ادامه داد: با ارزیابی که در این سفر صورت گرفت، زمینه‌های همکاری و ارتباطات متقابل با دانشگاه‌های کردستان بسیار زیاد است، البته این مهم مستلزم تلاش مستمر و پیگیری همه جانبه از سوی تمامی مسئولین و همکاران دانشگاه است.

مدیر روابط بین الملل و همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه با اشاره به اینکه با امضای این دو تفاهم نامه و رایزنی‌های صورت گرفته با سایر دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق بستر همکاری‌های متقابل علمی_دانشگاهی هموار شده است، اظهار داشت: از همکاران هیات علمی می‌خواهیم از این بستر فراهم شده جهت گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های اقلیم کردستان نهایت استفاده کنند.

انتهای پیام//م. ص
 


همکاری‌های مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.