وزیر جهاد کشاورزی گفت: امور اجرایی برای مقابله با دو پدیده حرکت شن‌های روان و ریزگرد‌ها باید به سرعت آغاز شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمود حجتی، در جلسه مدیران اجرایی و استانی سازمام جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان که با هدف بررسی و روند طرح‌های منابع طبیعی و زیست محیطی برگزار شد، اظهار داشت: حرکت ماسه‌های روان و در سال‌های اخیر ریز گرد‌ها دو پدیده‌ای است که خسارات مادی و معنوی زیادی را به همراه داشته است.

وی افزود: موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور مسئول مطالعه این موضوع است که قطعا باید از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشگاه‌ها استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امور اجرایی برای مقابله با این دو پدیده باید به سرعت شروع شود، ادامه داد: باید ظرف یک هفته عملیات مالچ پاشی شروع شود و همچنین عملیات بیولوژیک با کاشت نهال‌ها و بوته‌های سازگار با اقلیم در مناطق با اولویت نیز انجام شود.

گفتنی است، در این جلسه حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان وبلوچستان، معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی، امور باغبانی، آب و خاک وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وفرمانداران ومدیران جهاد کشاورزی منطقه سیستان و مجری، پیمانکاران و مشاورین طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/پ

عملیات بیولوژیک با کاشت نهال‌ها و بوته‌های سازگار با اقلیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار