در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه بر برپایی با شکوه مراسم ۹ دی تاکید شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه بر برپایی با شکوه مراسم ۹ دی تاکید شد.

شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه ساوه برگزار و در این جلسه بر برپایی با شکوه مراسم ۹ دی تاکید شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در این جلسه بر ضرورت برگزاری باشکوه برنامه‌های ۹ دی تاکید کرد و گفت: برخی به دنبال راه اندازی فتنه علیه نظام هستند که حضور مردم در صحنه و غیرت ملی موجب خنثی سازی توطئه‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه روح قانونگرایی در جامعه باید بطورصحیح جاری و ساری شود افزود: ترویج نکردن فرهنگ قانونگرایی و نبود تعهد انضباط اجتماعی در جامعه رنج آور است.

وی اضافه کرد: قانونمندی و قانونمداری از ملزومات تشکیل یک حکومت است و تحقق نشدن آن یک نافرمانی مدنی محسوب شده و کجروی را در جامعه تشدید می‌کند.

لزوم هماهنگی بیشتر برای برپایی باشکوه برنامه‌های ۹ دی در ساوه

بهاروند فرماندار ساوه هم بر لزوم هماهنگی بیشتر به منظور برپایی باشکوه برنامه‌های ۹ دی تاکید کرد.

بهاروند همچنین خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی و مشارکت خیرین و هیئت‌های مذهبی در خصوص استقرار سیستم صوتی مناسب در اجرای برنامه‌های فرهنگی و نیز برپایی راهپیمایی‌ها در مناسبت‌های گوناگون شد.

وی از جلسات شورای فرهنگ به عنوان یک مرجع سیاست گذار در حوزه فرهنگ یاد کرد و اضافه کرد: بسیاری از مشکلات جامعه از طریق فرهنگ‌سازی رفع می‌شود و مصوبات این شورا در حوزه فرهنگ بسیار کارساز خواهد بود.

فرماندار ساوه در ادامه به جایگاه بالای قانون در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که به قانون تمکین نکنند در واقع بی‌حرمتی به این جایگاه کردند.

شفاف سازی در خصوص خطرات ناشی از اعتیاد، تقویت فعالیت‌های جایگزین، ارتقای سطح خدمات، برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای برنامه توانمند سازی معتادان بازیافته با ایجاد اشتغال، نظارت دقیق بر نحوه فعالیت کمپ ها، تسهیل در ارائه خدمات به معتادین، ایجاد بانک اطلاعاتی معتادان، حساس سازی و حمایت، پیگیری تخصیص اعتبار، در اختیار قرار دادن فضای ورزشی برای معتادین، بهره گیری از توان ائمه جماعات در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد طرح‌های فرهنگی، کمک به برگزاری ورزش‌های همگانی، پاکسازی نقاط آلوده، تبلیغات محیطی در جامعه و برخورد قانونی با متخلفین از جمله مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

تدارک ساوه ای‌ها برای برپایی با شکوه مراسم ۹ دی

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، 9دی97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.