۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری/کسری تحویل شیرخام به کارخانه‌های لبنی همچنان بر قوت خود باقی استدبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری شده اند.


رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اجرای محصولات لبنی با نرخ های جدید به بازار خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هفته گذشته محصولات لبنی با قیمت های جدید، به بازار توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارخانه های لبنی ملزم به اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار هستند، افزود: براین اساس پیش بینی می شود که ۹۹ درصد نشان های تجاری لبنی تن به اجرای مصوبه داده باشند.

باکری با اشاره به اینکه نمی توان زمان دقیقی را برای پابرجایی این مصوبه اعلام کرد، بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت لبنیات تابع عواملی نظیر نوسان نرخ ارز، تغییر نرخ ارز در بودجه سال آینده و مقررات صادرات و واردات است، از این رو تا زمانیکه که دولت برنامه ای برای تغییر دستورالعمل ها نداشته باشد، قیمت های فعلی حفظ خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تب قیمت محصولات لبنی فروکش کرد/ آغاز عرضه لبنیات با نرخ های جدید در بازار +جزئیات


این مقام مسئول، تمکین کارخانه های لبنی و دامداران به وضعیت موجود را یکی از عوامل موثر استمرار قیمت های فعلی در بازار برشمرد و گفت: با توجه به آنکه ۷۰ درصد مواد اولیه لبنیات را شیر خام تشکیل می دهد، بنابراین تمکین دامداران‌ به تحویل هر کیلو شیر با نرخ ۲ هزار تومان به کارخانه های لبنی  امری موثر در ثبات قیمت های فعلی لبنیات در بازار است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم تغییر قیمت برخی محصولات لبنی در بازار چیست، بیان کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری شده اند و از آنجا که مابقی اقلام لبنی مشمول قیمت گذاری نیستند، از این رو کاهش یا عدم تغییر نرخ این‌ محصولات در اختیار بنگاه های تولیدی است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تاکنون خبری از تمکین دامداران مبنی بر  فروش شیرخام به نرخ ۲ هزار تومان در استان های مختلف نیست، بیان کرد: البته وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های دامداری در پی متقاعد کردن دامداران برای تمکین فروش با نرخ مصوب هستند.

باکری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه کارخانه های لبنی همچنان با مشکل کمبود شیرخام روبرو هستند، اظهار کرد: با توجه به آنکه مشکل کمبود تحویل شیرخام به کارخانه های لبنی همانند ماه های گذشته همچنان بر قوت خود پابرجاست، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، با روش های معقول و منطقی باید کسری دریافت شیر خام کارخانه ها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه کسری دریافت شیرخام کارخانه های لبنی نسبت به تابستان تغییر کرده است، افزود: هم اکنون کسری دریافت شیرخام کارخانه های لبنی به ۱۵ درصد رسیده که این میزان، کارخانه های لبنی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان تامین کسری شیرخام کارخانه های لبنی از طریق واردات وجود دارد، تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نتواند کمبود شیرخام مورد نیاز کارخانه های لبنی را تامین کند، بنابراین خود باید نسبت به تامین کسری از طریق واردات تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

ثبات قیمت لبنیات تابع عوامل مختلفی در بازار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۷
مردم هر چیزی رو تحمل میکنن جز شرمندگی جلوی زن و بچشون اون روز نیاد بداد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۰:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
با سلام:

چرا آقایان فقط حرف میزنند و به داد مردم نمی رسن ،واقعا قدرت خرید مردم داره به صفر نزدیک میشه این یک طرف و بیکاری و تعدیل گسترده نیروی کاری از طرف دیگه واقعا مسولین این آمارهای غلط و دروغین رو برای چی هی تو بوق و کرنا میکنند مردم گرانی و بیکاری رو دارن با پوست و گوشت خودشون لمس میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۷
کسری تحویل شیرخام به دلیل صادرات شیر است برخی خبرگزاری های داخلی هفته های قبل نوشته بودند مرغوب ترین شیرمون صادر میشه به روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
مشمول قیمت گذاری یعنی چی؟!
یعنی برای بقیه محصولاتشون دل بخواه عمل کنن.
جای تعجبه که حریف چندتا شرکت لبنی نمیشن!
کافیه برای یک ماه مردم لبنیات رو تحریم کنن قیمتاش درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۷
تولیدکنندگان بهر قیمتی بخوان محصولات بی کیفیت خودشون رو بخورد ملت میدن از وقتی جلوی کالای قاچاق گرفته شده خوب دور برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خدا خیرت بده اگر ما دامداریم شیر رو از ما کیلویی 1500میگیرند اونم با وعده ی دریافت پول در اخر ماه
Iran (Islamic Republic of)
عباس س
۰۱:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم ؛ چند روز پیش تحقیقی در رابطه با این موضوع داشتم ، قبلا شیر خشک با دلار حدود ۴۰۰۰ تومان وارد کشور می شد ، قنادان ، کارخانجات بیسکویت و شکلات و ... هر کیلو شیرخشک را ۸۵۰۰ تومان می‌خریدند ولی در این گرانی بازار شیرخشک تا کیلوی حدود ۳۰ هزار تومان رسید ( در ازای هرکیلو شیر خشک ده لیتر اب به ان اضافه میکنند در نتیجه تقریبا هرکیلو سه هزارتومان تمام می شود ) در نتیجه چون شیر را از بازار به طور متوسط از دام دار ۲۰۰۰ تومان می‌خرند و قنادان و کارخانجات شکلات سازی و ... به سمت شیر خام داخلی روی اورده اند و سهم کارخانجات لبنی را جذب میکنند و این علت کسری تحویل شیر خام به کارخانجات لبنی شده است و از طرف دیگر کارخانجات لبنی با تولید شیر خشک و صادرات ان در حق مردم ظلم میکنند . الان مراکز خرید شیر هرکیلو ان را حدود ۲۰۰۰ تومان می خرند . من برای تهیه شیر مصرف منزل هر هفته یکبار مستقیم از ایستگاه شیر ( مراکز جمع اوری شیر ) خرید میکنم و با تعدادی از دامداران در تماسم و در رابطه با کار انها و مشکلاتشان گفتگو میکنم این قشر هم مشکلات خاص خودشان را دارند. ولی متاسفانه در بین مدیران اجرائی کشور مدیر مدبر وجود ندارد که قصد و نیت حل مشکلات را داشته باشند .... والسلام علیکم و رحمت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
فک کنم بازم میخان گرون کنن
اخبار مرغ کیلو ۱۴۸۰۰ رو پیگیری کنید
دلارم ک شد ۱۰۵۰۰ کانال‌ش رف رو ۱۱
آخرین اخبار