عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب اسلامی پرونده داعش در منطقه را پیچید و ما باید دستاورد‌های آن را تبلیغ کنیم.

انقلاب اسلامی پرونده داعش را در منطقه پیچید/به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،آیت‌الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در دیدار با نمایندگان و طلاب خراسان رضوی در قم گفت: در مباحث نظارتی حوزه تلاش بسیاری انجام شده است که مؤید این مطلب، حضور خود اعضای شورای عالی حوزه در استان‌های گوناگون است تا از نزدیک شاهد مباحث گوناگون در استان‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: اعضای شورای عالی در حال حاضر به بیش از ۲۰ استان سفر کرده و مدرسه به مدرسه سرکشی کرده و با طلاب و اساتید نشست‌هایی برگزار می‌کنیم تا از نزدیک شاهد نظرها، پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های آنان باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تمام نظرها، انتقادها، پیشنهاد‌ها جمع آوری شده و در شورای عالی مطرح می‌شود تا بر اساس آن تصمیم گیری لازم انجام شود.

مروی به موضوع حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: علت مُحدثه و مُبقیه نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه هستند و باید از این نظام دفاع کرد؛ البته معنای حوزه انقلابی، جناح گرایی در حوزه نیست؛ چون حوزه بنگاه این جناح و آن جناح و افراد گوناگون نخواهد بود.

وی با اشاره به معنای حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه انقلابی یعنی طلاب ما باید به روز باشند؛ دفاع از ولایت فقیه سرلوحه کار آنان بوده و در مباحث گوناگون بروز باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تقویت مباحث اخلاقی در حوزه‌های علمیه از ضرورت است و باید به کسانی که دنبال حذف معاونت تهذیب هستند، بگوییم که نه تنها شورای عالی حوزه‌های علمیه به این مسئله روی خوش نشان نخواهد داد؛ بلکه قضیه برعکس است و با جدیت به دنبال تقویت مسائل تهذیبی است.

انتهای پیام// آ. ح
 

دیدار آیت‌الله جواد مروی  با نمایندگان و طلاب خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.