مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبرداد:

۳۰ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:: پیش بینی می‌شود که تا پایان سالجاری، حداقل ۳۰ واحد بوم گردی در این استان به بهره برداری برسد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود که تا پایان سالجاری، حداقل ۳۰ واحد بوم گردی به واحد‌های بوم گردی این استان اضافه شود، اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰ مجوز اولیه برای متقاضیان ایجاد واحد‌های بوم گردی در استان، صادر شده است که هم اکنون مراحل اخذ استعلامات از دستگاه‌های دولتی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ تا ۲۰ مجوز بهره برداری بوم گردی (تولیدی و احداثی) در استان صادر شده است و ظرفیت آن‌ها ۳۰۰ نفر می‌باشد، تصریح کرد: تکاب جزو شهرستان‌های پیشرو در بحث بوم گردی است که ششمین واحد بوم گردی در این شهرستان را، در ماه گذشته افتتاح نمودیم.

جباری یادآور شد: ۲۰ مورد از متقاضیان ایجاد واحد‌های بوم گردی، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که هم اکنون در مرحله برسی و پرداخت قرار دارند.

اقامتگاه‌های بوم گردی در ایران آن دسته از اقامتگاه‌هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه‌ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه‌ای نمود. همچنین شرایط حضور گردشگران با کیفیت مطلوب در آن محیا است.

آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستا ها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت‌های نو برای جوان‌تر‌ها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی واحد‌های بوم گردی است.

بوم گردی یا اکو توریسم یعنی احترام به طبیعت، احترام به فرهنگ­ گذشته و در حال حاضر مردمانی که از سال‌ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می‌کنند؛ بوم گردی واژه پیچیده و غریبی نیست، رفتن و بودن در طبیعت و عشق ورزیدن به آن است، سفری مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنان منطقه گردشگری خاصی می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

احداث واحدهای بوم گردی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.