وزیر فرهنگ در دیدار با امام جمعه ارومیه:

حوزه سینما و هنر پس از انقلاب اسلامی شکوفا شد / حج سال آینده با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه سینما و هنر به برکت انقلاب اسلامی دستخوش تغییرات و پیشرفت چشمگیری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با امام جمعه ارومیه با اشاره به این که ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کنند گفت: سامانه سجا در فضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای ثبت اعضا و ساماندهی این حوزه راه اندازی شده که بیش از یک میلیون عضو دارد.

 صالحی شناسایی کانون‌های الگو و مدل سازی برای بقیه کانون‌ها را دیگر برنامه این وزارت خانه دانست و افزود: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بحث هنر انقلاب اسلامی برجسته می‌شود.

وی گفت: در حوزه اوقاف و امور خیریه نیز تقویت منابع وقف برای حوزه فرهنگ را در برنامه ریزی‌های مختلف مدنظر قرار داده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه برگزاری حج سال آینده ابراز امیدواری کرد که حج سال آینده هرچه با شکوه‌تر از حج امسال برگزار شود.

 صالحی گفت: در حوزه سینما و هنر نیز رویش‌هایی در موضوعات مختلف اجتماعی، دفاع مقدس و خانواده صورت گرفته و این‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رونق بخشیدن و جذب جوانان به مساجد گفت: ایجاد وحدت رویه در موضوع هنر خصوصا وزارت ارشاد با فرهنگسرای شهرداری‌ها می‌تواند در شرایط فعلی در تقویت مباحث فرهنگی و هنری تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام  قریشی با تاکید بر توجه جدی به محتوای کتب در انتشارات مختلف افزود: توجه به محتوای فیلم‌های خانگی و سینمایی و لزوم رعایت اخلاق اسلامی در تولید این فیلم‌ها موضوعی است که باید مسئولان ذی ربط بدان توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین بر حمایت از کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور و تجهیز بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی استان‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری کنسرت‌های مختلف در سطح شهر‌ها و استان‌های مختلف افزود: توجه به فضای اجرای کنسرت‌ها و نحوه برگزاری آن‌ها با رعایت مسائل شرعی و اسلامی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ی

 

وزیر ارشاد در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.