عمیق‌ترین آسمانخراش جهان در شانگهای! + فیلم

نخستین هتل زیرزمینی دنیا در پرتگاهی متروکه در شهر شانگهای چین افتتاح شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین هتل زیرزمینی دنیا که در پرتگاهی متروکه در شانگهای در شرق چین احداث شده است، به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ این هتل که تقریبا صد متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد، هتل شیمائو کوآری (Shimao Quarry Hotel) نام گرفته است.

این هتل مجلل 19 طبقه، به شکلی عمیق‌ترین آسمان خراش و به عبارت بهتر، زمین خراش دنیاست که فقط دو طبقه از آن روی زمین قرار دارد و باقیمانده آن، در پایین‌تر از سطح زمین است و برای هر شب اقامت در این هتل، باید ششصد دلار آمریکا پرداخت شود.

جالب اینکه حتی این هتل برای ساکنان شانگهای هم جذابیت دارد و برخی از مشتریان این هتل، اهالی شانگهای هستند که با توجه به تعریف‌هایی که از این هتل به گوششان رسیده است، اکنون بعد از 10 سال که از این هتل رونمایی می‌شود، نام خود را در فهرست اولین مشتری‌های این هتل ثبت کرده اند.

مشتری‌های این هتل می‌گویند تجربه‌ای بسیار عجیب و منحصر به فرد است، وقتی از پنجره‌های این هتل به بیرون نگاه می‌کنند، پرتگاهی عمیق را مشاهده می‌کنند.

مهندس این سازه می‌گوید تاکنون در هیچ جایی از دنیا چنین ساختمانی درست نشده است و همه تجهیزات آن، از سامانه تهویه هوا گرفته تا روشنایی، مقاومت در برابر زمین لرزه یا آتش سوزی، همه چالش‌هایی بودند که باید با آن‌ها روبرو می‌شدیم.

هم اکنون حفره و خراشی بزرگ و زشت در دل زمین، به یکی از شاهکار‌های ساختمانی تبدیل شده است و می‌تواند تجربه‌ای بسیار دل انگیز برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی باشد.


بیشتر بخوانید: مرتفع‌ترین آسمانخراش چین در شانگهای افتتاح شد + فیلم 


انتهای پیام/
 

افتتاح اولین زمین خراش دنیا در چین + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.