استاندار کردستان گفت: زلزله سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان خسارات به استان کردستان وارد کرد که تنها ۱۴ میلیارد تومان آن به استان پرداخت شده است.

هنوز ۹۲ میلیارد تومان از خسارات زلزله‌زدگان کردستانی پرداخت نشده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، به وظیفه مسئولان در پیشگیری از مشکلات استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید مسئولان و مدیران استان منتظر بحران نباشند و سعی شود از وقوع برخی از اتفاقات ناگوار و بحران‌ها پیشگیری کنند.

وی افزود: وقوع برخی از اتفاقات طبیعی همانند زلزله، مقصر و به دست کسی نیست، اما در اتفاقات مهم دیگری همچون حوادث جاده‌ای و سایر مسائل دیگر باید پیشگیری شود و این موضوع بسیار حائز اهمییت است.

استاندار کردستان با اشاره به ضرور و زیان و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان تصریح کرد: کشاورز استان باید تمام فکر و توانشان را برای تولید محصولات باکیفیت به‌کار بگیرند و باشد و نگران بحران‌های تگرگ، سیل، کاهش بارندگی و سرمازدگی نباشد و بدانند که سازمان و ارگان‌هایی هستند که از آنان حمایت می‌کنند. وی تاکید کرد: مسئولان از لحاظ شرعی، قانونی، انسانی و اخلاقی وظیفه دارند که از حوادث پیشگیری کنند و باید همه مدیران به این مهم توجه کنند.

مرادنیا با بیان اینکه مدیران نباید دست روی دست بگذارند و بی‌توجه باشند، افزود: مدیران باید وزارتخانه‌های مرتبط را از مسائل و مشکلات استان باخبر کنند و اتفاقات و مشکلاتی که حدس می‌زنند شاید در استان اتفاق بیفتد مکتوب منعکس کنند و در این راستا پیگیری‌های جدی داشته باشند.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست که از طریق ماده ۱۰ و ۱۲ خسارت وارد شده به یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی استان کردستان که در زلزله سال گذشته خسارت دیده بودند، پرداخت شود.

استاندار کردستان گفت: زلزله سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان خسارات به استان کردستان وارد کرد که تنها ۱۴ میلیارد تومان آن به استان پرداخت شده و انتظار داریم که مابقی خسارات پرداخت شود.

مرادنیا خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: احداث ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، اختصاص ۱۶۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی، حل مشکل کمبود امکانات سازمان آتش‌نشانی و پسماند مریوان که به یک بحران تبدیل شده است، از دیگر درخواست‌های ما است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.