آغاز برداشت گل‌های نرگس در ۴۸ هکتار از باغ‌های مازندران

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از آغاز برداشت گل نرگس در ۴۸ هکتار از باغ‌های استان خبر داد.

مولائی معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: امسال ۴۸ هکتار زمین کشاورزی در استان زیر کشت گل نرگس رفت است ، گفت: پیش بینی می‌شود ۵۷ میلیون شاخه گل نرگس از باغ‌های استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه نرگس کاران مازندرانی در حال حاضر هر شاخه گل نرگس را به طور میانگین ۱۱۰ تومان در سر مزرعه به فروش می‌رسانند افزود:در حالی که قیمت هر شاخه گل نرگس برای انتقال به بازار مصرف تهران را ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: استان‌های تهران، گیلان، گلستان و خراسان به عنوان بازار‌های گل نرگس مازندران که بخشی از گل نرگس تولیدی هم در داخل استان عرضه می‌شود.

مولائی با بیان اینکه مازندران بعد از استان‌های فارس و خوزستان رتبه سوم کشور را در تولید گل نرگس دارد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال  پرورش دهندگان گل در مازندران از فروش گل‌های نرگس ۶ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

وی گفت: برداشت گل از نرگسزار‌های مازندران امسال با توجه به مساعدت شرایط آب و هوائی از اواخر آذر شروع شد و انتظار می‌رود به توجه به افزایش تولید در سطح تا اواخر دی ماه ادامه یابد.

مولائی افزود: شهرستان‌های جویبار، نوشهر، چالوس، آمل و ساری در مرکز مازندران کانون کشت گل نرگس در مازندران هستند.
وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۲۰ بهره بردار در مازندران به کشت گل نرگس اشتغال دارند و سالانه برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مراحل مختلف تولید این محصول از کاشت تا برداشت اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

گیاه شناسان تاکنون ۶۰ گونه گونه گل نرگس را در ۶ رنگ مختلف در جهان شناسائی کرده اند که چهار گونه آن در مازندران، خوزستان و فارس در ایران کشت می‌شوند.
انتهای پیام /آ

درآمد ۶ میلیاردی فروش گل نرگس در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.