دبیر کل ابتکار ملی و عضو مجلس قانونگذاری فلسطین درخواست کابینه رژیم صهیونیستی را برای برگزاری انتخابات زودهنگام نشانه شکست بزرگ دولت نتانیاهو دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­آسوشیتدپرس، مصطفی برغوثی، دبیر کل ابتکار ملی و عضو مجلس قانونگذاری فلسطین درخواست کابینه رژیم صهیونیستی را برای برگزاری انتخابات زودهنگام نشانه شکست بزرگ دولت نتانیاهو دانست.

مصطفی برغوثی در اظهاراتی در بیت لحم گفت: تصمیم منحل کردن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اسرائیل منعکس کننده شکست بزرگ نتانیاهو است. او در غزه شکست خورد، در کرانه باختری شکست خورد. او و دولتش مانعی بر سر هر نوع احتمال در پیشرفت صلح واقعی بوده اند. این دولت باید برود و این سیستم نژادپرستانه که از طریق قوانین اسرائیلی ایجاد شده است، باید از بین برود.

گفتنی است، در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اکثریت خود را در کنست حفظ کند، کابینه این رژیم روز دوشنبه تصمیم گرفت ماه آوریل انتخابات زودهنگام برگزار کند. این در حالی است که نتانیاهو همچنین در ماه‌های پیش رو احتمالا با اتهامات فساد رو به رو شود.

به رغم مشکلات سیاسی و حقوقی اخیر نتانیاهو، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او پس از انتخابات تازه نیز نخست وزیر خواهد ماند. سران احزاب ائتلاف نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کردند توافق کرده اند اوایل ماه آوریل انتخابات را برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار