رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر، مدیریت چندگانه در مرز تجاری شلمچه را عامل بسیاری از مشکلات این مرز دانست و واگذاری مدیریت آن به منطقه آزاد را خواستار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،هانی فیصلی رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در ششمین مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: مدیریت مشترک و و چندگانه در مرز تجاری شلمچه و اجرا نشدن مصوبه شورای امنیت ملی برای ساماندهی مرزی، اصلی ترین عامل در مشکلات مرز شلمچه است.

وی افزود: لزوم ایجاد مدیریت واحد و واگذاری این امر به منطقه آزاد اروند خواسته فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر، تشکیل جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی را برای رفع مشکلات موجود در مرز شلمچه درخواست کرد و گفت: برای رفع مشکلات مرز شلمچه درخواست می شود هر چند وقت جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان در خرمشهر برگزار شود تا مسئولان استانی طی بازدید میدانی به صورت مستقیم در جریان مشکلات مرز شلمچه قرار گرفته و برای رفع آن ها اقدام کنند.

فیصلی ، تکمیل نبودن زیر ساخت ها در مرز شلمچه و عدم مطابقت ساعت کاری گمرک شلمچه با عراق را از جمله مهمترین مشکلات این مرزبین مللی دانست.

وی ، لایروبی آبراهه اروند رود را دیگر درخواست فعالان اقتصادی خرمشهر برشمرد و ادامه داد: اروند رود شاهرگ حیات تجاری خرمشهر است و برای حرکت کشتی های حجیم در این آبراهه، لایروبی آن ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با تاکید بر اینکه احیای بندر خرمشهر به احیای تجاری اقتصادی استان خوزستان منجر می شود، افزود: انتظار فعالان بخش خصوصی از دولتمردان پیگیری مجدانه برای حصول نتایج مثبت در زمینه لایروبی آبراهه اروند است.

انتهای پیام/ د

واگذاری مدیریت واحد در شلمچه

برچسب ها: مرز شلمچه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.