رئیس جمهور پیشین افغانستان که برای شرکت در یک نشست به چین رفته است، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی چین بر مالکیت مردم افغانستان در روند مذاکرات صلح تاکید کرد.

کرزی: مردم افغانستان باید مسئول روند صلح باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان که برای شرکت در یک نشست به چین رفته است، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی چین بر مالکیت مردم افغانستان در روند مذاکرات صلح تاکید کرد.

وی گفت: تلاش‌های آمریکا برای صلح زمانی موفق خواهند بود که افغانستان سهمش را به گونه کامل و مستقل در این روند داشته باشد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان تأکید کرد: «ابتکار اخیر ایالات متحده برای صلح در افغانستان تنها هنگامی نتیجه بخش خواهد بود که به گونه کامل مردم افغانستان را در نظر بگیرد و مردم افغانستان مسئول آن باشند. همچنین همکاری صادقانه از قدرت‌های بزرگ که همسایه‌های ما هستند در این راستا دیده شود.»

کرزی همچنین نقش سازمان همکاری‌های شانگهای را در رسیدن به صلح در افغانستان مهم می داند: «ما خرسند هستیم که هر سه قدرت بزرگ منطقه یعنی چین، روسیه و هند بخشی از سازمان همکاری‌های شانگهای هستند. پاکستان، کشورهای آسیای میانه و ترکیه و نیز ایران بخشی آن هستند و افغانستان عضو ناظر این سازمان است؛ پس ما این را همچون یک انکشاف مثبت می‌نگریم و آرزو داریم که با همکاری سازنده در این سازمان، افغانستان یکی از نخستین بهره برداران سازمان شانگهای باشد».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار